تبادل نظر

مزایا و معایب شغل مدیر روابط عمومی مدیر روابط عمومی
1
از دوستات نظر بگیر
محمد حسین محمددوست: به هر حال هر شغلی یکسری مزایا و معایبی دارد که باید متناسب با روحیات افراد شغل مد نظر انتخاب شود. مدیریت روابط عمومی هم از این قاعده مستثنی نیست و یکسری مزایا و معایبی دارد که به شرح زیر هستند.مزیت‌های شغل مدیر روابط عمومی ارتباط برقرار کردن با مخاطبان مختلف مدیرهای روابط عمومی برای اینکه ارتباطات خود را تقویت کنند باید به صورت مداوم با افراد مختلفی در ارتباط باشند. این موضوع باعث می‌شود تا دایره ارتباط بیشتری داشته باشند و برای سازمان‌ها و حتی روابط شخصی خود ارتباطات بهتری برقرار کنند. سفرهای کاری متعدد مدیرهای روابط عمومی به دلیل ماهیت شغل خود، سفرهای مختلفی باید بروند تا روابط سازمان‌ها را گسترده‌تر کنند و همین باعث می‌شود تا روزهای کاری تکراری نداشته باشند. شبکه‌سازی کاربردی مدیرهای روابط عمومی از هر فرد دیگری در سازمان بیشتر به شبکه سازی نیاز دارند. از این‌رو با تمام اعضای سازمان ارتباط دارند. کسب تجربه در حوزه مدیریت مدیرهای روابط عمومی هر چه بیشتر در جایگاه مدیریت تجربه کسب کنند، بهتر است و می‌توانند نقش‌های بزرگتری را بر عهده گیرند.معایب شغل مدیر روابط عمومی در کنار مزیت‌هایی که برای مدیر‌های روابط عمومی گفته‌ایم باید بدانید که یکسری معایب هم برای این شغل وجود دارند که به شرح زیر هستند: فشار کاری بالا مدیرهای روابط عمومی به دلیل اینکه باید رویداد‌های مختلفی را برگزار کنند و نیاز است که به سوالات رسانه‌های مختلف پاسخ دهند، همیشه در معرض فشار کاری بالا هستند. پاسخ‌گویی به تغییرات سریع هر چه تغییرات ناگهانی در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به یکباره اتفاق بیافتد، کار پاسخ گویی به رسانه‌ها و بازار سخت‌تر است. هماهنگ بودن با بخش‌های دیگر سازمان مدیرهای روابط عمومی برای اینکه بتوانند به رسانه‌ها و افراد مختلف پاسخ‌های منطقی دهند، نیاز دارند که با تمام بخش‌های مهم سازمان‌ها در ارتباط باشند تا پاسخ‌های واضح داشته باشند.
14:48
پنج‌شنبه 1 آذر 1403، ساعت 10:03