چطور تولید کود ورمی کمپوست را بصورت اصولی شروع کنیم؟

اگر به فکر راه اندازی یک گارگاه ورمی کمپوست هستید ما در این پست آموزش های لازم اولیه را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید در کسب و کارخود آمادگی های لازم را کسب
چطور تولید کود ورمی کمپوست را بصورت اصولی شروع کنیم؟

اگر به فکر راه اندازی یک گارگاه ورمی کمپوست هستید ما در این پست آموزش های لازم اولیه را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید در کسب و کارخود آمادگی های لازم را کسب کنید و موفق تر شوید.انچه در این مقاله اموزش می دهیم آموزش اصولی تولید کود ورمی کمپوست می باشد.

راه اندازی واحد تولید ورمی کمپوست

 

لینک دانلود این ویدئو

نکته اول آنکه در راه اندازی کارگاه ورمی کمپوست عجله نکنید و بدانید که این کار، یک حرفه واقعی است که اگر در آن سهل انگاری شود باعث از بین رفتن سرمایه شما و یا عدم برگشت سرمایه و عدم سود دهی پروژه می شود. برای موفق شدن در این حرفه باید نکات و جنبه های زیر را مد نظر قرار دهید.

پست مرتبط : دانلود رایگان 10 درس بسیار مهم آموزش تولید ورمی کمپوست (فیلم)

۱-روش تولید و سرمایه گذاری اولیه

با توجه به امکانات و داشته های خود بهترین روش را برای راه اندازی, تولید و توسعه کار خود انتخاب کنید.تحت هر شرایطی پیشنهاد ما به شما انتخاب روش پشته ای است چرا که روش سبدی پشتوانه علمی درستی نداشته و فقط برای توسعه این روش و جذب سرمایه مردم توسعه عده ای در داخل کشور ترویج داده شده است. داشته های خود نظیر امکانات جا ومکان، آب مناسب زمین، کارگر و نیروی کار، امکانات ترویج و بازاریابی محلی و غیره را بدقت بررسی کنید.

باید برنامه بلند مدت خوبی برای خود تهیه کنید تا در این حرفه موفق شوید. تا جایی که می توانید با افراد با تجربه در این حرفه آشنا شده و مشورت بگیرید. هرچه می توانید به بازید فارم های مختلف بروید و کسب تجربه کنید. مناسب ترین ایده برای ایجاد مزرعه در محل مورد نظرتان را طراحی و اجرا کنید. سپس با برقراری ارتباط با یکی از تولید کنندگان فعلی که مورد اعتماد شما است، کرم مورد نظر خود را تهیه کنید.توصیه می شود که بار کرم اولیه خود را حتما با بستر بخرید چراکه بستر فعال ( حاوی کوکون و بچه کرم) به شدت دوره اول کار شما را سرعت می بخشد. آگاه باشید که به خرید کرم ، به عنوان فرصتی برای برقراری ارتباط با تولید کنندگان معتبر و قدرتمند در منطقه خود نگاه کنید.

۲-مدیریت هزینه های نگهداری

مدیریت هزینه ها تاثیر بسیار زیادی بر روی سودآوری و بازگشت هزینه های شما دارد. با توجه به افزایش هزینه های سرمایه گذاری اولیه و همچنین هزینه های مربوط به کارگری، کنترل هزینه های فاز نگهداری بسیار مهم است. باید بتوانید تمهیداتی به خرج دهید که با کمترین هزینه دوره تولید خود را به انتها برسانید. مهم ترین آیتم های هزینه ر در این دوره مربوطند به هزینه های کارگری برای امور جاری، هزینه های کارگری زمان برداشت و احداث فارم ، هزینه خرید آب شیرین (در صورت نداشتن آب مناسب در محل) و اجاره بهای زمین (در صورت اجاره ای بودن).

۳-بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش مسئله ای است که عمدتا تولید کنندگان تازه کار هیچگونه توجهی به آن نمی کنند.عموما تمرکز تولید کنندگان بر آن است که تولید کود ورمی کمپوست و پرورش کرم به بهترین شکل صورت پذیرد و تصور می شود که همواره کسی وجود دارد که در انتهای کار کل محصولات را خریداری خواهد نمود. این رویه باعث ورشکستگی و از بین رفتن تجارت شما خواهد شد. از روز اول با جدیت تمام باید به دنبال راهکارهای بازاریابی و فروش محصولات خود باشید. از امکانات محلی و پیشینه ارتباطات خود و اطرافیانتان استفاده کنید. برای فروش کود و در صورت امکان کرم ، فعالیت جدی خود را آغاز کنید.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

vermicompost

برای تولید ورمی کمپوست از کجا باید شروع کرد؟

اگر میخواهید یه کارگاه تولید ورمی کمپوست راه اندازی کنید ولی نمی دانید باید از کجا شروع کنید و بازار فروش این محصول به چه صورت است! باید نکات زیر را بدانید:

این پست آموزشی را از دست ندهید : آموزش ساده ترین راه تولید کود در خانه +فیلم

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی تولیدی ورمی کمپوست :

از اونجایی که در ایران معمولا فقط از دو روش پشته ای (کرتی ) و روش سبدی استفاده می شود سعی می کنیم بیشتر قطعاتی که برای تولید ورمی کمپوست از این طریق به آن نیاز دارید را ذکر کنیم. اولین مهم ترین و کاربردی ترین وسیله که یکی از ارکان تولید ورمی کمپوست هستش بیله ، بیل! وسایل دیگر عبارتند از : فرقون، شیلنگ آب، تانکر ذخیره آب، نوار تیپ قطره ای و درصورت لزوم مه پاش.

برای کف بستر هم بسته به روشی که استفاده میکنید ممکنه به وسایل مختلفی نیاز داشته باشید. مثلا اگر در کف بستر سیمانی برای تولید ورمی کمپوست استفاده کنید معمولا به چیزی دیگری نیاز ندارید ولی اگر قصد راه اندازی فارم در زمین خاکی را داشته باشید باز می توانید از انواع اقسام بستر های جایگزین استفاده کنید از گونی گرفته تا مش و روش های دیگر. وقتی فارم شما راه اندازی شد در طول دوره نیاز به وسیله خاصی ندارید . در پایان دوره بسته به نحوه فروشتون ممکنه به سرند نیاز پیدا کنید و یا تا سال ها به سرند نیازی نداشته باشید.

سؤالات خود را در زمینه این مطلب در بخش نظرات مطرح نمایید.

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403، ساعت 14:02