سرمایه اولیه لازم برای پرورش قارچ چقدر است و چقدر سود خالص دارد؟

در طی مطالب کاربردی پرورش قارچ، با معرفی بهترین بذر قارچ و همچنین انواع قارچهای پرورشی اطلاعاتی را به شما ارائه دادیم. امروز قصد داریم درباره سرمایه اولیه
سرمایه اولیه لازم برای پرورش قارچ چقدر است و چقدر سود خالص دارد؟

در طی مطالب کاربردی پرورش قارچ، با معرفی بهترین بذر قارچ و همچنین انواع قارچهای پرورشی اطلاعاتی را به شما ارائه دادیم. امروز قصد داریم درباره سرمایه اولیه لازم برای پرورش قارچ و سود خالص حاصل از این کار را برای شما بیان کنیم. پس تا انتهای این پست آموزشی با ما باشید.

مقدمه:

قارچ یکی از گیاهانی است که برای رشد نیاز به شرایط خاصی دارد مثلاض به میزان دما، نور و رطوبت خیلی حساس است. البته کیفیت بذر پایه و اساس موفقیت در تولید قارچ خوراکی است. چنانچه بذر یا اسپان فاقد کیفیت مطلوب باشد، اگر سایر شرایط نیز کاملاً مهیا باشد موفقیتی در کشت قارچ حاصل نخواهد شد.پس لازم است هر کسی که به شغل پرورش قارچ علاقمند است قبل از شروع هر کاری اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کند و با آمادگی و تجربه کافی به کار بپردازد.

مطلب مشابه: 6 نکته بسیار مهم پیش از شروع پرورش قارچ در منزل یامزرعه که باید بدانید! (گام به گام)

فیلم آموزش پرورش قارچ:

 مطلب مشابه: بهترین بذر قارچ چیست و از کجا تهیه کنیم؟

پرورش-قارچ-دکمه-ای

 سرمایه اولیه برای راه انداز ی کارگاه پرورش قارچ چقدر است؟

برای تاسیس یک کارگاه خانگی کوچک و زیرپله ای می توان با سرمایه 1.5 میلیون تومانی هم پرورش قارچ را آغاز کرد اما دبیر انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی کشور، چندان با این نوع سرمایه گذاری ها موافق نیست و می گوید: کارگاه ها یا سالن های زیرزمینی و زیرپله ای محکوم به شکست هستند که علت آن هم، نوسانات بازار و قیمت بالای تمام شده تولید قارچ است که موجب ورشکستی صاحبان این کارگاه ها می شود.
برای فعالیت تنها دو سالن تولید و پرورش قارچ، نیاز به یک سیستم سرمایشی با قیمتی حدود 15 میلیون تومان است ضمن اینکه، تجهیزات دیگری هم برای پرورش قارچ مورد نیاز است که حجم سرمایه گذاری در زمینه قارچ را افزایش می دهد.

 

پرورش قارچ

توی این پک فوق العاده، روش پرورش قارچ خوراکی رو به صورت اصولی یاد بگیر. پرورش قارچ خوراکی اصول خاص خودشو داره اما با کمک این پک می تونی به درآمد فوق العاده بالا و بازدهی بی نظیر برسی. فقط 5 روز از وقتتو می گیره!

 

growing-room

این فعال حوزه تولید قارچ، معتقد است که علاقه مندان به تولید قارچ برای آغاز به کار باید به دنبال تاسیس کارخانه هایی با ظرفیت بالای 200 تن کمپوست(بستر رویش قارچ) باشند تا فعالیت آنها به صرفه باشد.

مطلب مشابه: 10 نکته بسیار مهم روش پرورش قارچ صدفی در سالن بصورت اصولی و مدرن

همانطور که یکی دیگر از تولید کنندگان با تجربه در مورد برآورد کلی از هزینه‌های هزینه‌های لازم برای یک سالن مثلا پنج تنی در بک دوره دو ماهه می گوید: ابتدا باید در نظر گرفت که یک سالن پرورش پنج تنی قارچ به حدود 40 متر زمین نیاز دارد. همچنین کمپوست، خاک و هزینه حمل برای این سالن پنج تنی در یک دوره حدود 4 میلیون تومان می‌شود و همچنین هزینه‌های نیروی انسانی برای اموری مانند خاکدهی، تخلیه کمپوست، ورود کمپوست جدید هزینه‌ نیروی انسانی برای یک دوره حدودا بین 800 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان تمام می‌شود.

سود خالص پرورش قارچ چقدر است؟

البته میزان فروش و سود شما بستگی به شهر و استانی که در آن زندگی می کنید نیز دارد . اگر در یک شهر توریستی مثل شیراز، اصفهان، مازندران، مشهد زندگی می کنید با توجه به اینکه افراد بیشتری به رستورانها می روند مصرف قارچ در این رستوران ها بیشتر است پس در نتیجه میزان فروش شما هم بالا می رود. درباره میزان درآمد و سود خالص از پرورش قارچ را با یک مثال برای شما واضح تر بیان می کنیم. مثلاً اگر در هر دوره 70 روزه پرورش قارچ، 15 میلیون تومان قارچ بفروشید نزدیک به 7 میلیون تومان آن سود خالص است. بخش بیشتر هزینه‌های تولید قارچ به قیمت بالای کمپوست بازمی‌گردد.
نکته مهم : برای شروع تولید قارچ از کم شروع کنید ، حداکثر ۱ تن کمپوست خریداری کنید و در شرایط استاندارد نگه داری کنید و تمام تجربه ها را یادداشت کنید و بعد ۲ دوره با تجربه و علم کافی به کار، پرورش حرفه ای را شروع کنید.

می توانید در کنار این آموزش در لینک مقابل : 40 تا از بهترین تصاویر انواع قارچ پرورشی +سالن های پرورش قارچ را هم مشاهده نمایید.

حمایت مالی تولیدکنندگان قارچ:

به گفته دبیرانجمن پرورش قارچ، وزارت جهاد کشاورزی به فعالانی که 20 درصد ازحجم سرمایه گذاری را در چنته داشته باشند تسهیلات بانکی ارائه می دهد که سود این وام هم حدود 18 درصد است.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

دوستان ارجمند! لطفاً دیدگاه و یا سؤالات خودتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
شنبه 6 مرداد 1403، ساعت 08:52