مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات

در وب‌سایت هیوا  (چهارشنبه 14 تیر 1402)
داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات ۱۴۰۲ می باشند، می توانند با در نظر گرفتن کلیه شرایط و ضوابط موجود برای استخدام در وزارت اطلاعات، به استخدام این وزارت خانه در بیایند و در نهایت در دانشگاه وزارت اطلاعات و در هر یک از رشته های تحصیلی مشغول به تحصیل شوند.



آن دسته از افرادی که علاقه مند به استخدام در وزارت اطلاعات می باشند، می بایست که دارای مدرک تحصیلی تعیین شده از سوی وزارت اطلاعات باشند، تا بتوانند در آزمون استخدامی وزارت اطلاعات ثبت نام کرده و در دانشگاه امنیت ملی و وزارت اطلاعات ثبت نام نمایند. مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات ۱۴۰۲، از سوی وزارت اطلاعات اعلام خواهد شد و بدیهی است که داوطلبان فقط در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی تعیین شده می توانند در دانشگاه وزارت اطلاعات مشغول به تحصیل شوند.

برخی از داوطلبان کنکور سراسری، در رابطه با مدرک تحصیلی برای استخدامی وزارت اطلاعات 1402، اطلاعات کافی ندارند. بدین منظور و برای رفع ابهام داوطلبان قصد داریم بیشتر در رابطه با مدرک تحصیلی مورد نیاز برای استخدام در وزارت اطلاعات صحبت کنیم.


مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات ۱۴۰۲

استخدام در وزارت اطلاعات، به صورت دانشگاهی بوده و لازم است که علاقه مندان به استخدام در این وزارت خانه، مراحل مربوط به گزینش در دانشگاه وزارت اطلاعات را انجام دهند و با در نظر داشتن شرایط مورد نیاز، در دانشگاه وزارت اطلاعات ثبت نام نمایند. یکی از مواردی که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند، مدرک تحصیلی مورد نیاز برای استخدام وزارت اطلاعات می باشد.

 

مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات ۱۴۰۲، طبق اطلاعیه های منتشر شده در وزارت اطلاعات به اطلاع داوطلبان خواهد رسید و لازم است که کلیه داوطلبان با در نظر گرفتن این مدرک تحصیلی و در داشتن آن، اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه وزارت اطلاعات نمایند.

 

در حال حاضر، مدرک تحصیلی خاصی برای استخدام وزارت اطلاعات در سال 1402 مشخص نشده است؛ اما می توان طبق روال سال های گذشته، حداقل مدرک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه وزارت اطلاعات را دانشنامه پیش دانشگاهی ذکر کرد. بنابراین، مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات ۱۴۰۲، مطابق با روال سال های گذشته بوده و لازم است که داوطلبان در صورتی که دارای این مدرک تحصیلی می باشند، در این دانشگاه انتخاب رشته کنند؛ چرا که پس از انتخاب رشته، در صورت عدم تطابق شرایط ثبت نامی و مدرک تحصیلی، ثبت نام داوطلبان بی اثر تلقی خواهد شد.

 

طبق توضیحات داده شده، داوطلبان کنکور سراسری که دارای مدرک دیپلم در رشته علوم تجربی و رشته علوم انسانی و رشته ریاضی و فیزیک می باشند، می توانند در دانشگاه وزارت اطلاعات ثبت نام نمایند. متقاضیانی که دارای مدارک تحصیلی دیگر از جمله مدارک تحصیلی هنرستان می باشند، مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه وزارت اطلاعات نخواهند بود و همین موضوع نشان می دهد که فقط داوطلبان شرکت کرده در کنکور سراسری، مجاز به ثبت نام در دانشگاه وزارت اطلاعات در سال 1402 می باشند.

 

بنابراین، دانش آموزانی که در هر یک از رشته های علوم تجربی و علوم انسانی و ریاضی و فیزیک ثبت نام نموده اند، می توانند با داشتن همین مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات اقدام کنند. در جدول زیر لیست مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات ۱۴۰۲، طبق روال سال های گذشته را مشاهده می کنید.

 

مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات
مدرک تحصیلی رشته علوم تجربی مدرک تحصیلی رشته علوم انسانی مدرک تحصیلی رشته ریاضی و فیزیک

 



شرایط استخدام وزارت اطلاعات 1402

متقاضیانی که علاقه مند به ثبت نام در دانشگاه وزارت اطلاعات می باشند، می بایست به غیر از رعایت کردن مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات، دارای شرایط استخدامی این وزارت خانه نیز باشند. هر ساله، وزارت اطلاعات برای پذیرش دانشجویان به دانشگاه، شرایط خاصی را در نظر می گیرد که در ادامه این شرایط را که به صورت عمومی و اختصاصی هستند، توضیح می دهیم.

 

شرایط عمومی استخدام وزارت اطلاعات ۱۴۰۲

 

اعتقاد به دین اسلام

داشتن تابعیت ایرانی الاصل

دارا بودن اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران

داشتن صلاحیت و احراز صلاحیت استخدامی با توجه به قانون گزینش وزارت اطلاعات

داشتن سلامت جسمی و روانی به تشخیص مراجع پزشکی وزارت اطلاعات

نداشتن تعهد به استخدام به سازمان و یا یک وزارت خانه

 

شرایط اختصاصی استخدام وزارت اطلاعات 1402

 

در حال حاضر، ظرفیتی برای پذیرش دانشجوهای خانم در دانشگاه وزارت اطلاعات وجود ندارد.

 

حداکثر سنی که برای پذیرش در دانشگاه اطلاعات با احتساب مدت زمان خدمت، برای مقطع کارشناسی در نظر گرفته شده است، 23 سال تمام است.

 

متقاضیان دارای مدرک ریاضی و فیزیک و علوم تجربی باید دارای حداقل معدل کل دیپلم 15 و داوطلبان دارای مدرک علوم انسانی باید دارای حداقل معدل کل دیپلم 16 باشند.

 

دانشجویان مشمول پذیرفته شده در این دانشگاه می توانند با ارائه تعهد، خدمت دوران سربازی خود را در وزارت اطلاعات به انجام برسانند.

 

دانشجویان در دوران تحصیل در دانشگاه، مطابق با دیگر دانشجویان کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.

 

دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیل خودشان، با توجه به قوانین وزارت اطلاعات استخدام خواهند شد.

 

دانشجویان پذیرش شده در این دانشگاه، در طول دوران تحصیل ملزم به گذراندن یکی از زبان های زنده دنیا می باشند.

 

دانشجویان مجرد غیر بومی، از شرایط خوابگاه دانشگاه اطلاعات بهره مند خواهند شد.

 

تحصیل در دانشگاه اطلاعات برای آقایان شبانه روزی است.

 



رشته های استخدام وزارت اطلاعات ۱۴۰۲

افرادی که علاقه مند به استخدام در وزارت اطلاعات می باشند، می بایست با رشته های استخدامی وزارت اطلاعات 1402 آشنا باشند تا در صورتی که علاقه مند به تحصیل و مشغول به کار شدن در این رشته های تحصیلی هستند، بتوانند در رشته های استخدام وزارت اطلاعات ثبت نام نمایند.

 

در جداول زیر لیست رشته های استخدام وزارت اطلاعات سال ۱۴۰۲ را دو مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مشاهده می کنید. ثبت نام در هر یک از رشته های استخدامی و تحصیل در آن ها، برای داوطلبانی امکان پذیر بوده که اولا دارای شرایط عمومی و اختصاصی لازم باشند و دوما مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی یا همان دیپلم آن ها، علوم تجربی، علوم انسانی و یا ریاضی و فیزیک باشد.

 

رشته های استخدام وزارت اطلاعات در مقطع کارشناسی 

ردیف

نام رشته

ردیف

نام رشته

1

امنیت اطلاعات

6

فناوری اطلاعات و ارتباطات

2

امنیت اقتصادی

7

علوم فنی امنیت

3

امنیت بین‌الملل

8

پژوهشگری امنیت

4

ضدتروریسم

9

حفاظت اطلاعات

5

امنیت نرم

10

مدیریت اطلاعات و ارتباطات

 

 

در جدول زیر رشته های استخدام وزارت اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ قرار داده شده است.

 

رشته های استخدام وزارت اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد 

ردیف

رشته

ردیف

رشته

1

مدیریت اطلاعات

7

امنیت اقتصادی

2

حفاظت اطلاعات

8

امنیت اطلاعات

3

مطالعات امنیتی ایران

9

بیوتروریسم

4

پژوهشگری امنیت

10

علوم جرم‌شناسی امنیتی

5

امنیت بین‌الملل

11

مخابرات امنیتی

6

مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت

 

-

 

 


مشاوره قبولی در استخدام وزارت اطلاعات 1402

استخدام در وزارت اطلاعات، به سادگی قابل انجام نخواهد بود و لازم است که داوطلبان مراحل زیادی را پشت سر بگذارند تا در نهایت بتوانند به دانشگاه وزارت اطلاعات وارد شوند و در آن تحصیل کنند. در حال حاضر، استخدام در وزارت اطلاعات، از طریق ثبت نام در دانشگاه امنیت ملی و اطلاعات یا همان دانشگاه امام باقر (ع) امکان پذیر بوده که برای قبولی دانشجویان در هر یک از رشته های این دانشگاه، لازم است که داوطلبان دارای شرایط مورد نیاز و مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات ۱۴۰۲ باشند.

 

به غیر از دارا بودن مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات مطابق با توضیحات داده شده و شرایط عمومی و اختصاصی هر یک از داوطلبان، لازم است که متقاضیان در مصاحبه های شفاهی و آزمون کتبی این دانشگاه نیز نمره قبولی کسب کنند تا در نهایت بتوانند در دانشگاه وزارت اطلاعات مشغول به تحصیل شوند.

 

به طور کلی مزایای بسیار زیادی برای تحصیل در دانشگاه وزارت اطلاعات وجود دارد. اما زمانی داوطلبان می توانند به این دانشگاه وارد شوند و در آن ادامه تحصیل دهند که علاقه زیادی به شغل ها و رشته های تحصیلی این دانشگاه داشته باشند. در غیر این صورت مشغول به تحصیل در این دانشگاه بی فایده بوده و افراد لذتی از شغل خود در آینده نمی برند.

 

در کنار تمامی توضیحات داده شده، طبق تجربیات داوطلبین سال های گذشته، قبولی در دانشگاه وزارت اطلاعات به سادگی نبوده و تحقیقات بسیار زیادی برای پذیرش داوطلبان در دانشگاه وزارت اطلاعات انجام خواهد شد. به همین منظور، لازم است که داوطلبان واقع بین باشند و حتی در صورت قبولی در این دانشگاه در مراحل اولیه، انتظار ثبت نام قطعی در این دانشگاه نداشته باشند.

 

در صورت قبولی در مراحل اولیه، حتما منابع مطالعاتی مورد نیاز را مطالعه نمایید و در صورت نیاز از تجربیات داوطلبین سال های گذشته کمک بگیرید و نمونه سوال های مختلفی که در مصاحبه حضوری از داوطلبان پرسیده می شوند را مطالعه نمایید و آن ها را تمرین کنید تا در نهایت بتوانید به استخدام وزارت اطلاعات در سال ۱۴۰۲ در بیایید.

 



سوالات متداول


1- ✔️ مدرک تحصیلی برای استخدام وزارت اطلاعات چیست؟

✔️ همانطور که در این مقاله گفتیم، می توان طبق روال سال های گذشته، حداقل مدرک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه وزارت اطلاعات را دانشنامه پیش دانشگاهی ذکر کرد.



2- ✔️ استخدام وزارت اطلاعات دارای چه شرایطی است؟

✔️ استخدام وزارت اطلاعات دارای شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است که تمامی شرایط در این مقاله ارائه داده شده است.



3- ✔️ رشته های استخدام وزارت اطلاعات کدام اند؟

✔️ رشته های استخدام وزارت اطلاعات، رشته های امنیت اطلاعات، امنیت اقتصادی، امنیت بین الملل و... هستند که سایر رشته ها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مقاله ارائه شده است. 


مطالب دیگر
در ای استخدام  (پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (شنبه 8 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403)
سه‌شنبه 29 خرداد 1403، ساعت 11:36