آموزش ساخت چت روم با سوکت نویسی در پایتون – Socket Programming در Python
ساخت چتروم با استفاده از سوکت پروگرمینگ به شما امکان میدهد؛ یک سامانه چت بر پایه شبکه را بسازید که به کاربران اجازه میدهد؛ به صورت زنده و همزمان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این به شما اجازه میدهد تا یک تجربه تعاملی و بیدرنگ را برای کاربران فراهم کنید.
- فصل یکم: مقدمهای بر سوکت پروگرمینگ
- درس ۱: مقدمهای بر شبکه – آشنایی با مدل OSI
- درس ۲: آشنایی با مهمترین متدهای کتابخانه Socket
- درس ۳: ساخت اولین سرور ساده
- درس ۴: ساخت اولین کلاینت ساده و تست سرور و کلاینت
- درس ۵: شخصیسازی خصیصههای کلاس سوکت
- درس ۶: شخصیسازی متدهای کلاس سوکت
- فصل دوم: راهاندازی اولیه چتروم
- درس ۷: ساخت بدنه چرخه سرور
- درس ۸: تکمیل بدنه چرخه سرور
- درس ۹: ساخت چرخه سرور – مرحله اتصال
- درس ۱۰: ساخت چرخه سرور – مرحله پردازش
- درس ۱۱: ساخت چرخه سرور – مرحله ارسال
- درس ۱۲: ساخت چرخه سرور – مرحله دریافت
- درس ۱۳: اضافه کردن نام کاربری
- درس ۱۴: اضافه کردن قابلیت نمایش کاربران آنلاین
- درس ۱۵: مدیریت خطاهای سرور با تکیه بر اصول Clean Code
- درس ۱۶: ساخت کلاینت با تکیه بر ماژول Threading
- درس ۱۷: تابع ارسال پیام
- درس ۱۸: تابع دریافت پیام
- درس ۱۹: تابع تجزیه پیام
- فصل سوم: رفع خطاها و اضافه کردن برخی قابلیتها
- درس ۲۰: مدیریت و دبیاگ خطاهای سرور و کلاینت
- درس ۲۱: قابلیت اعتبارسنجی نام کاربری کاربران
- درس ۲۲: قابلیت تگکردن کاربران
- فصل چهارم: ساخت کلاینت نسخه GUI
- درس ۲۳: مقدمهای بر کتابخانه QT و ابزار QT Designer
- درس ۲۴: طراحی رابط کاربری گرافیکی صفحه لاگین
- درس ۲۵: طراحی رابط کاربری گرافیکی صفحه چت
- درس ۲۶: تبدیل رابطهای گرافیکی به کدهای پایتونی
- درس ۲۷: انجام برخی اصلاحات روی رابط کاربری صفحه لاگین
- درس ۲۸: متصل کردن صفحه لاگین به صفحه چت
- درس ۲۹: انجام برخی اصلاحات روی رابط کاربری صفحه چت
- درس ۳۰: پیادهسازی تابع Send و Recv در صفحه چت
- درس ۳۱: بهبود گرافیک رابط کاربری و رفع باگهای گرافیکی
- درس ۳۲: ارتقای گرافیک صفحه لاگین با کمک ChatGPT
- فصل پنجم: راهنمایی ادامه مسیر
- درس ۳۳: جمعبندی و نتیجه مباحث
- درس ۳۴: ادامه یادگیری
منبع:
فرادرس