8 نکته بسیار مهم پیش از شروع یادگیری جوشکاری آرگون که باید بدانید!

جوشکاری آرگون یکی از مهم ترین و  سخت ترین شغل هایی است که حتما پیش از ورود به این شغل حتما باید مطالبی را در مورد آن دانست در صورتی که اطلاعات شما در این باره
8 نکته بسیار مهم پیش از شروع یادگیری جوشکاری آرگون که باید بدانید!

جوشکاری آرگون یکی از مهم ترین و  سخت ترین شغل هایی است که حتما پیش از ورود به این شغل حتما باید مطالبی را در مورد آن دانست در صورتی که اطلاعات شما در این باره کم باشد مطمئا با درد سر رو به رو خواهید شد و نمی توانید به کار خود با اعتماد به نفس و توان اولیه ادامه دهیددر این پست ما سعی کردیم که در مورد این نوع از جوشکاری اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم امیدواریم که این اطلاعات مفید باشند.

جوشکاری آرگون یکی از روش های جوشکاری است که در صنایع مختلف متداول است. جوشکاری آرگون در واقع جوشکاری قوس تنگستن تحت پوشش گاز محافظ است و از آنجا که گاز آرگون در این فرایند استفاده میشود به جوشکاری با آرگون معروف است.همان گونه که بیان شد، جوشکاری با گاز آرگون با کمک قوس الکتریکی صورت میگیرد. قوس الکتریکی  در واقع تخلیه بار بین دو الکترود در توده ای از گاز یونیزه است. این فرایند تخلیه بار تولید حرارت مینماید. در طریقه جوشکاری ارگون قوس الکتریکی در فشار یک اتمسفر می تواند حرارتی تا ۲۰۰۰۰ درجه سانتیگراد تولید نماید.کار جوشکاری ارگون را میتوان جزو حرفه های پردرامد نامید. جوشکاری ارگون در خارج از کشور جزو مشاغل سخت صنعتی بوده و جوشکار آرگون حقوق مناسبی دریافت میدارد؛ جوشکاری ارگون در ایران نیز با توجه به کاربردهایی که در صنایع بزرگ پتروشیمی، نظامی، دریایی و … دارد شغل خاصی محسوب شده و حقوق جوشکاری آرگون نسبت به بسیاری از تخصص های فنی بالاتر است.

مطلب خواندنی : دانلود رایگان 14 درس بسیار کاربردی آموزش نجاری که باید بدانید!

آرگون از واژه یونانی(αργον) به معنی تنبل گرفته شده است. “هنری کاوندیش” در سال 1785 تصور می‌کرد که آرگون در هوا وجود دارد؛گاز آرگون گازی بی بو ،بی رنگ ،که تحت تأثیر ولتاژ بالا به رنگ متمایل به آبی روشن در می آید. گاز آرگون قابلیت حلالیت در آب را دارد و همانطور که گازاکسیژن در آب حل می شود آرگون نیز حل می شود. گاز آرگون گازی بیرنگ ، بی بو است و به هر دو حالت مایع و گاز موجود می باشد. آرگون گاز بی اثر است و ترکیب شیمایی خاصی تا کنون از این عنصر شناخته نشده است مثل گازهای کریپتون گزنون و رادون.گاز آرگون در طبیعت از ترکیب سه نوع ایزوتوپ تشکیل شده است. تعداد 12 رادیوکتیو دیگر نیز از این عنصر شناخته شده است .موارد استفاده گاز آرگون شامل لامپهای الکتریکی ، لامپهای فلورسانس با فشار 400 پاسکال و در صنعت عکاسی و لامپهای گرم و مشتعل مورد استفاده قرار می گیرد. آرگون همچنین به علت اینکه یک گاز بی اثر است در جوشکاری برقی و برش کاری و به عنوان روکش برای تولیدات تیتانیوم و دیگر عناصر واکنش دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. و یک عامل حفاظتی برای رشد کریستالهای ژرمانیوم و سیلیسیوم می باشد.خود الکترود در جوش مصرف نمی شود در حالیکه در جوش قوس فلزی الکترود در جوش مصرف می شود. در این نوع جوشکاری از سیم جوش(Filler metal) بعنوان فلز پرکننده استفاده می شود.و سیم جوش شبیه جوشکاری با اشعه اکسیاستیلن(MIG/MAG)در جوش تغذیه می شود.نام جدید این فرایند G.T.A.Wو نام آلمانی آن WIGمی باشد. همانطور که از نام این فرایند پیداست گاز محافظ آرگون میباشد که ترکیب این گاز با هلیم بیشتر کاربرد دارد.

 

جوشکاری

توی این پک فوق العاده،جوشکاری رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! جوشکاری رو سریع و راحت یاد بگیر وحسابی پول دربیار!

 

 

حتما بخوانید : دانلود رایگان 3 فیلم بسیار مهم آموزش جوشکاری الکترود و آرگون+جزوه pdf

مشکلات ریوی،حنجره و مجاری ادراریبخصوص در کار با بخار مواد خطرناکی مثل کادمیوم، نیکل، بریلیوم ، کروم و ارسنیک که در دود جوشکاری با مواد فوق موجود است.مشکلات مزمن تنفسی مثل برونشیت،آسم،التهاب ریه ها،کاهش حجم ریه ها ، رسوب غبار یا سیلیس یا اکسید آهن در ریه ها و مشکلات قلبی، پوستی، کاهش شنوائی و مشکلات گوارشیمثل التهاب مزمن معده و روده ها و زخم معده و اثنی عشر و صدمات کلیوی از دیگر عوارض طولانی مدت جوشکاری است.

گرمای شدید جوشکاری و مذاب و جرقه مربوطه میتواند باعث سوختگی شود.سوختگی و ضایعات چشمی میتواند ناشی از مذاب، تکه های فلز،جرقه و الکترود داغ باشد. بعلاوه گرمای زیاد و مدت طولانی در گرما ماندن میتواند باعث گرمازدگیشود.جوشکار ها میبایستی از علائم گرمازدگی ( مثل احساس خستگی، سرگیجه، کاهش اشتها، تهوع، درد های شکمی و تحریک پذیری) اطلاع داشته باشند .

نور شدید جوشکاری باعث صدمه به شبکیه چشمو اشعه مادون قرمز باعث صدمه به قرنیه و ایجاد آب مرواریدمیشود.اشعه ماورای بنفش میتواند باعث برق زدگی چشم شود (حتی در مدت کمتر از یک دقیقه). علائم برق زدگی بعد از چند ساعت ظاهر شده و شامل احساس وجود شن یا جسم خارجی در چشم، تاری دید، درد شدید، ریزش اشک، سوزش چشم و سردرداست.اشعه از مواد اطراف منعکس شده و حدود نصف برق زدگی ها در کسانی است که جوشکاری نمیکنند. عدم استفاده از وسائل حفاظتی و برق زدگی های مکرر باعث صدمه دائمی چشم میشود. سوختگی پوست در اثرمجاورت با اشعه ماورای بنفش مشابه آفتاب سوختگی است و احتمال سرطان پوسترا زیاد میکند.

صدا علاوه بر کاهش شنوائی باعث ایجاد استرس و فشار عصبی ، بالا رفتن فشار خون و بیماری های قلبی میشود. کار کردن در محیط های پر سرو صدا باعث خستگی ، عصبی شدن و تحریک پذیری میشود. در سر و صدای بالای 85 دسی بل حتما” باید از گوشی محافظ استفاده کرد.

جوشکارها در معرض کمردرد ، شانه درد،دردهای زانو،التهاب عضلات،مفاصل و رباط ها هستند . وضعیت کاری مثل کار بالای سر ، لرزش و بلند کردن بار سنگین از عوامل موثر هستند. برای پیشگیری از این مشکلات راه حل های زیر را میتوان به کار برد :

4

این مطلب را از دست ندهید : دانلود رایگان 6 فیلم بسیار مهم آموزش جوشکاری زیر آب +جزوه pdf

 

دستگاه جوش آرگون یکی از انواع دستگاه های جوش می باشد که به وسیله ی آن میتوان سطوح فلزی مختلف را به یک دیگر متصل نمود. در جوشکاری آرگون یک الکترود غیر مصرفی از جنس تنگستن به دلیل نقطه ذوب بالای آن مورد استفاده قرار میگیرد. در روش جوشکاری به وسیله ی دستگاه جوش آرگون به طور معمول از سیم جوش برای ذوب کردن و پر کردن منطقه جوشکاری استفاده میشود. در روش جوشکاری به وسیله ی گاز آرگون نیز جوشکاری به همین صورت انجام میشود.

اگر که سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید.

بسیار کاربردی

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403، ساعت 04:18