۱۰ قدم تا پیشرفت شغلی (پیشرفت در کسب و کار)

چگونه در شغل خود پیشرفت کنیم ؟ 10 قدم تا پیشرفت شغلی عنوان مقاله ای است که کمک میکند تا پیشرفت شغلی را در فعالیت فعلی تجربه کنید.با مطالعه و دقت در موارد این مقاله
۱۰ قدم تا پیشرفت شغلی (پیشرفت در کسب و کار)

چگونه در شغل خود پیشرفت کنیم ؟ مهم ترین نکات برای رسیدن به موفقیت  و پیشرفت شغلی

ده قدم تا پیشرفت شغلی عنوان مقاله ای جامع و کاربردی از ای سوال است تا بتوانید به بکارگیری موارد مهمی که در هیچ کجای دیگر گفته نشده پیشرفت شغلی و بهبود اوضاع کاری فوق العاده ای را تجربه نمائید،اگرچه ای سوال به عنوان یکی از معتبرترین وبسایت های ارائه دهنده نمونه سوالات استخدامی مطرح است اما ما با توجه به ارتباط تنگاتنگ شغل و استخدام همواره تلاش خواهیم نمود تا با ارائه بهترین و جامع ترین مقالات آموزشی راهگشای شما مخاطبان گرامی باشیم.

پیشرفت شغلی،موفقیت شغلی،جایگاه شغلی مناسب تر یا ارتقاء شغلی همه و همه مسائلی هستند که هر فرد در جایگاه شغلی خود خواهان رسیدن به آن است.اینکه بتوانید پس از مدتی از یک کارمند یا فرد ساده و با جایگاه شغلی معمولی به یک فرد تاثیرگذار تغییر جایگاه بدهید،از یک فرد معمولی به رئیس یک بخش تغییر وضعیت دهید کم مسئله ای نیست.

اعتبار بالاتر،حقوق و مزایای بیشتر،ارزشی که روی شما گذاشته می شود و حسابی که دیگران به عنوان همکار یا کارفرما روی شما باز خواهند کرد همه و همه سبب می شود تا شما در تلاش باشید تا با اعمال مواردی از جایگاه فعلی خود به یک پله بالاتر سعود کرده و از ویژگی های یک فرد خاص بهره مند شوید.

با ما باشید با مقاله ده قدم تا رسیدن به موفقیت شغلی تا با بررسی راه های موثر به شما بیاموزیم تا دریابید که چگونه در شغل خود پیشرفت کنیم،مطمئنا فراگیری این موارد و بکارگیری آنها نقشی مهم و تاثیرگذار در پیشرفت شغلی شما خواهد داشت.

چطور می توانیم در شغل خود پیشرفت کنیم ؟

پیشرفت شغلی موردی نیست که بتوان به آسانی از آن گذشت،همگان عاشق احترام،حقوق و مزایا و البته توجه بیشتر هستند.قطعا دیده اید کسانی را که در مدتی کمتر از یکسال با حضور در یک جمع توانسته اند به جایگاه شغلی مناسب و بهتر از آنچه در ابتدا داشته اند برسند،شک نکنید که آنها موارد و مسائلی را رعایت و خود را از انچه بوده اند بهتر و بیشتر رشد داده اند.با بالا بردن سطح توانایی های خود توانسته اند مجموعه یا شرکت را به خود وابسته نموده و از خود یک فرد کلیدی بسازند طوری که نبودشان برای رئیس و دیگر پرسنل کابوسی سخت خواهد بود.

تیم پرسپولیس و نقش برانکو نمود بارز همین مسئله است.

پرسپولیس بدون برانکو قطعا کابوس طرفداران این تیم بود،برانکو فردی بود که تیم با اون به آرامش،ثبات عملکر رسید و با کسب نتایج درخشان توانست رشد قابل توجهی در جایگاه این تیم در کشور و حتی آسیا ایجاد نماید و اینطور می شود که تضور مجموغه و باشگاه پرسپولیس بدون برانکو سخت و کابوس وار بود گرچه این اتفاق افتاد و دیدید که آن کابوس خیلی هم دور از واقعیت نبود.

اگر می خواهید در شغل خود پیشرفت کنید بهتر از آنچه اکنون هستید باشید…

۱ / کسب مهارت کامل در شغل فعلی قدم اول برای رسیدن به پیشرفت شغلی

بدون تردید موفقیت در یک حرفه با استادی در آن ارتباطی تنگاتنگ داشته و به آن گره خورده است،تنها زمانی می توانید ادعا کنید که جایگاه فعلی شما در شان شما نیست و مستحق دریافت یک ارتفاء شغلی هستید که در شغل و سمت فعلی حرفه ای بوده و بهترین عملکرد ممکن را از خود به نمایش بگذارید.این طور می شود که کارفرما مجاب خواهد شد که شما لایق دریافت حقوق و مزایایی به مراتب بالاتر از آنچه اکنون به شما داده می شود هستید.

پیشنهاد مطالعه : مهارت های ضروری جهت یافتن شغل مناسب

۲ / از خود تلاش بیشتری نشان دهید و به طور داوطلبان اضافه کاری کنید.

افرادی هستند که شرکت و مجموعه را از آن خود می دانند،کسب موفقیت شرکت را موفقیت خود شکست و افت جایگاه آن را ضرر خود می دانند،اضافه کاری می کنند،تلاششان برای خیلی ها عجیب است.بعضی ها تصور میکنند این افراد خودشیرین هستند اما اینطور نیست و آنها هوشمندانه در حال تحت تاثیر قرار دادن دیگران برای رسیدن به جایگاه شغلی مناسب هستند.

اگر میخواهید به زودی از جایگاه شغلی فعلی به یک سطح بالاتر کوچ کنید بدون شک ناچارید که از خود تلاشی مضاعف نشان دهید،در این صورت است که کارفرما در خواهد یافت که شما بیشتر از یک کارمند ساده دلسوز شرکت هستید.

۳ / ارتباط مناسب و صمیمانه با همکاران رمز رسیدن به جایگاه شغلی مناسب

اینکه همه عاشق شما باشند چطور محقق میشود ؟

شما می بایست تا سرحد توان به دیگران کمک کنید،دلسوز آن ها باشید،بایست همگان به این ایمان برسند که شما بهترین فرد برای ریاست آن بخش هستید،آن قدر در کارها به آن ها کمک کنید تا همه شما را فردی مسئول بشناسند.در کارهای گروهی نقشی برجسته داشته باشید و به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام دهید.به هیچ وجه پشت سر همکاران خود صحبت و بدگویی نکنید چرا که به زودی همه شما را فردی غیرقابل اعتماد می شناسند و نمی تونند تصور کنند که شما لایق کسب ارتقاء شغلی هستید.اینکه یک فرد مهربان،با دانش،خلایق و شایسته رئیس یک مجموعه باشد خواسته قلبی همگان است.

۴ / مدیریت استرس و حفظ خونسردی عامل پیشرفت شما در شغل

بدون شک عصبی شدن در موقعیت های تنش زا و بحران را بدتر کردن کار یک فرد باتجربه و رهبر کارکشته نیست،اگر میخواهید نقش خود را از کارمند صفر به یک مدیر لایق تغییر دهید چاره ای ندارید جز اینکه پتوانید استرس خود را کنترل کنید و موقعبت بحرانی یا به یک آرامش تبدیل کنید،حتما دیده اید افرادی را که پس از تنشی که ایجاد می شود موقعیت را دست گرفته و همگان را به آرامش دعوت میکنند و افرادی که تنش ایجاد کرده اند را به اتاق خود به صرف یک فنجان چای یا قهوه دعوت میکنند و بدور از هم همه قضیه را حل و فصل می کنند.اینگونه می شود که این افراد نقشی رئیس محور پیدا کرده و تجربه خود را در جهت آرامش مجموعه به کار میگیرند.

۵ / خواب منظم تضمین کننده قدرت شما در محیط کار

آیا می تواند تصور کرد که فردی که دیشب را حوب نخوابیده بتواند روز در محیط کار راندمان بالایی از خود نشان دهد؟ غیرممکن است یک فرد با یک خواب نامنظم بتواند حتی ساده ترین وظایف خود را به خوبی انجام دهد،حال تصور کنید موقعیت تنش زا که در مورد ۴ ذکر شد اتفاق افتاده،آیا یک همچین فردی می تواند بحران را به آرامش بدل سازد؟

پس خواب منظم و کافی ضمن ارتقاء توانایی های شما تضمین کننده حداقل توانایی های شماست پس با خوابی آرام و منظم و کافی روز خود را در محیط کار به عالی ترین شکل ممکن سپری کنید.

۶ / وقت شناس باشید تا همواره حساب ویژه ای روی شما باز شود

بخش مهمی از اینکه بتوانید بهترین عملکرد خود را به عنوان یک کارمند داشته باشید برمیگردد به وقت شناسی شما،دیر آمدن به محیط کار نشان می دهد شما هیچ اهمیتی برای شرکت و موفقیت آن قائل نیستید،همواره به قرارها و زمان ملاقات ها حساس باشید.از یک سیستم یادآوری استفاده کنید تا هیچ موردی را از دست ندهید.

سخنوری ابزاری مهم برای پیشرفت در محیط کار

۷ / فن بیان و سخنوری ابزاری مهم برای پیشرفت در محیط کار

دو جمله پایین را در نظر بگیرید و فکر کنید کدام اثربخشی بیشتری روی مخاطب دارد:

۱- جناب کریمی مجموعه ما شما را فردی لایق و دلسوز میداند،این اطمینان را به شما می دهیم که مشکل بوجود آمده را با اهتمام تمام به زودی مرتفع خواهیم نمود

۲- آقای کریمی ما سعی میکنیم مشکل را زود حل کنیم

هر دو مورد فوق یک معنی و مفهوم را منتقل میکند اما این کجا و آن کجا.قطع به یقین در مورد شما یک مخاطب که آقای کریمی است تحت تاثیر قرار گرفته و این فرصت را راحت تر به شما می دهد تا مشکل را رفع نمایید اما در مورد دوم هیچ احساس به طرف مقابل نمی دهید و از وی درخواست میکنید تا به شما زمان دهد و بدون شک مقاومتی را در مخاطب ایجاد میکنید و وی به این راحتی ها نرم نمیشود.

۸ / مطالعه و ارتقاء دانش تخصصی را فراموش نکنید

علم همواره در حال تغییر و تحول است و دانش ۱۰ سال پیش امروز شاید کمترین ارزش ممکن را داشته باشد،اگر در روابط عمومی کار میکنید دانش بیان و ارتباط با مخاطب بسیار حائز اهمیت است،اگر در بخش مالی فعالیت میکنید کسب دانش روز حسابداری اهمیت دارد و اگر در بخش شبکه و سخت افزار فعالیت دارید نیاز است تا در این بخش فردی مطلع و به روز باشید.همواره سعی کنید فردی پر از نظر علمی شناخته شوید،سطح معلومات خود را همواره بالا نگه دارید تا ناخودآگاه مورد تحسین و احترام بیشتر قرار گیرید.

مطالعه برای موفقیت شغلی

۹ / لبخند،لبخند و لبخند

معجزه ای به نام لبخند هیچگاه ارزش و قدرت خود را از دست نخواهد داد. فردی که همواره لبخند می زند اگر در مواردی جدیت نشان دهد نیز از برش و قاطعیت خاصی برخوردار است اما اگر مدام اخم میکنید و روی سر دیگران غر میزنید ضمن اینکه فردی خسته کننده جلوه میکنید که همگان از شما فراری هستند رفتاری بدور از اثرگذاری از خود نشان می دهید که به زودی برای دیگران عادی شده و همکاران دیگر از شما حساب نخواهند برد.

۱۰ / هدف را موفقیت شرکت قرار دهید نه موفقیت شغلی خود

مورد پایانی از ۱۰ موردی که ای سوال برای ارتقاء موقعیت شغلی و پیشرفت در محیط کار ارائه میکند این است که هدف از تمام موارد فوق و دیگر موارد مشابه را موفقیت شرکت و مجموعه قرار دهید.در واقع اصل و مهم باید موفقیت کل باشد نه شما که یک جز هستید.تنها در این صورت است که می توانید به زودی به آنچه که لایق آن هستید برسید.

در این صورت است که دیگر کمتر حس خواهند کرد که شما فردی خود محور و در تلاش برای بهبود جایگاه شغلی خود هستید.ایمان داشته باشید که موفقیت شغلی و کسب جایگاه شغلی بهتر خود به خود سراغ شما خواهد آمد.

پیشنهاد مطالعه : چطور بر استرس مصاحبه شغلی غلبه کنیم؟

نتیجه گیری پایانی مقاله چگونه در کار خود پیشرفت کنیم

۱۰ مورد فوق از مهم ترین نکاتی است که با رعایت آنها می توانید در کار خود پیشرفت کرده و به جایگاه مناسب تری از نظر شغلی دست یابید و پیشرفت شغلی بینظیری را تجربه نمائید اما به جز موارد فوق موارد دیگری نیز وجود دارند که می توان از انها به عنوان نکات کلیدی پیشرفت در کار و شغل نام برد.اینکه چگونه در شغل خود پیشرفت کنیم مستلزم فراگیری دانش تعامل و تکلم قوی،رهبری جمع و بروز بودن در دانش تخصصی مرتبط به شغل شماست اما موارد فوق می تواند برای کلیه افراد راهگشا باشد.

امیدواریم ای سوال توانسته باشد با ارائه یک مقاله کاملا اختصاصی و به روز کمک کند که شما مخاطب گرامی توانسته باشید با بالا بردن سطح دانش و معلومات مسیر شغلی خود را به آنچه شایسته آن هستید تغییر دهید.

منبع: ای-سوال
ای-سوال
رایگان
دریافت فایل
شنبه 6 مرداد 1403، ساعت 04:20