سرمایه لازم برای پرورش بوقلمون چقدر است و چقدر سود خالص دارد؟

در ادامه آموزش های کاربردی پرورش بوقلمون در این پست می خواهیم سرمایه لازم برای پرورش بوقلمون راب ه شما معرفی و سود خالص حاصل از پرورش این پرنده را برآورد کنیم.
سرمایه لازم برای پرورش بوقلمون چقدر است و چقدر سود خالص دارد؟

در ادامه آموزش های کاربردی پرورش بوقلمون در این پست می خواهیم سرمایه لازم برای پرورش بوقلمون راب ه شما معرفی و سود خالص حاصل از پرورش این پرنده را برآورد کنیم.

مقدمه:

اهمیت زیاد بوقلمون به علت وجود پروتئین زیاد در گوشت آن می باشد. همچنین آن شبیه به گوشت گوساله های بسیار جوان بدون چربی است.

1- فیلم آموزش پرورش بوقلمون:

 

لینک دانلود این ویدئو

 

پرورش بوقلمون

توی این پک فوق العاده، روش پرورش بوقلمون رو به صورت اصولی یاد بگیر. پرورش بوقلمون اصول خاص خودشو داره اما با کمک این پک می تونی به درآمد فوق العاده بالا و بازدهی بی نظیر برسی. فقط 5 روز از وقتتو می گیره!

 

2-فیلم معرفی سرمایه لازم برای پرورش بوقلمون و سود حاصله:

 

لینک دانلود این ویدئو

مطلب مشابه : دانلود بهترین کتاب پرورش بوقلمون به زبان ساده

3- بوقلمون ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

پرورش بوقلمون های سفید مقرون به صرفه نیست زیرا با بررسی قیمت گوشت آن نوسان زیادی دارد. همچنین بازار جوجه آن بسیار بی ثبات و دارای نوسان بوده است.(از لحاظ قیمت و تهیه جوجه ). هرچند در دوره هایی برخی تولیدکنندگان سودهایی کرده اند ولی بعلت بازار پر نوسان این حوزه هرگز پیشنهاد به تولید در این زمینه نمی شود.

اما پرورش بوقلمون بومی اصلاح شده مقرون بصرفه است و پیشنهاد به ورود به این زمینه میشود.زیرا قیمت خرید بوقلمون زنده آن در شرایط خرید تضمینی شرکت ، بطور تقریبی دوبرابر قیمت بوقلمون سفید میباشد و در بازار خرده فروشی سودی به مراتب بیشتر دارد. از طرفی دوره رشد بوقلمونهای بومی اصلاح شده حدود ۶ الی ۷ ماه میباشد که طی این زمان حدود ۳۵ کیلو دان خورده و بوقلمونهای نر وزنی حدود ۷ کیلو میگیرند.هزینه دان و سایر هزینه های پرورش به ازای هر بوقلمون از 100 هزار تومان تجاوز نمیکند که حداقل با قیمت ۱۱۰هزار تومان قابل فروش است.

مطلب قابل توجه! بوقلمونهای بومی اصلاح شده مقاوم بوده و میتوان بطور همزمان در سالن و فضای باز آنها را پرورش داد.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

بوقلمون2

4- سرمایه لازم برای پرورش بوقلمون چقدر است؟

سرمایه اولیه بع تعداد بوقلمون هایی که می خرید و همچنین اندازه و قیمت زمیتی که قصد خرید ، رهن و یا اجاره آنرا دارید بستگی دارد. با ذکر مثالی این مطلب را واضح تر بیان می کنیم. مثلاٌ برای پرورش تجاری بوقلمون، حداقل ۱۰۰ میلیون تومان احتیاج دارید که حدود ۲۰ میلیون آن خرج بوقلمون‌های مولد می‌شود. (البته افرادی با 40 میلیون هم این کار را شروع کرده اند) بقیه این پول صرف گرفتن محلی حداقل ۴۰۰ متری برای پرورش ماکیان می‌شود.

علاقه و تجربه کافی در این کار پیش‌زمینه کار است. خوراک بوقلمون هم از یونجه شروع می‌شود تا دانه‌های سویا؛ البته اگر در کنار سالن پرورش بوقلمون، زمین زراعی هم دارید، می‌توانید از آن‌ها برای خوردن حشرات و آفات زمین استفاده کنید و علاوه بر اینکه علف‌های اضافی و حشرات را می‌خورند، بوقلمون‌های خود را هم سیر می‌کنید. در ابتدای کار به نیروی کار چندانی احتیاج ندارید و خودتان به‌تنهایی می‌توانید آن را اداره کنید؛ اما با توسعه کار می‌توانید نیروی کار را اضافه کنید.

پرورش بوقلمون 1

5- سود حاصل از پرورش بوقلمون چقدر است ؟

سود حاصل از پرورش بوقلمون در یک دوره از یک گله 500 تایی حدود 100 میلیون تومان می باشد که به عبارتی در هرماه سود خالص برابر 2 الی 3 میلیون تومان می شود. میزان سود شما از پرورش بوقلمون ارتباط مستقیمی با مدیریت شما دارد. رعایت نکات بهداشتی، تنظیم گرما و سرما و رطوبت سوله بسیار در میزان سوددهی شما موثر است. بوقلمون را به چند روش می‌توان به بازار عرضه کرد. تخم بوقلمون، گوشت و جوجه بوقلمون در بازار مشتری‌های پروپاقرص دارند. علاوه براین، کود این حیوان  هم قابل‌استفاده و حتی فروش است. بهترین فصل برای عرضه در بازار، فصل سرد است و تا نیمه اردیبهشت هم فروش خوب است. معمولاً در سال اول در این کار سودی عائد شما نمی‌شود و از سال دوم است که کار شما به سوددهی می‌رسد. گرچه اگر مدیریت شما در این کار خوب باشد و پیش از شروع کار به‌خوبی درباره آن تحقیق کرده باشید، ممکن است در همان سال اول هم درآمد داشته باشید.

همچنین این پست مهم را بخوانید : تمام بیماری های بوقلمون که قبل از پرورش باید بشناسید!

کاربرانی که در مورد این مطلب سؤال دارند در بخش نظرات سؤال خود را با ما در میان بگذارند تا به آن پاسخ دهیم.

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
شنبه 6 مرداد 1403، ساعت 02:31