8 نکته بسیار مهم که در مورد شرایط پرورش ماهی گرمابی

از جمله ماهیان گروه گرمابی که در ایران پرورش داده می شود انواع ماهی کپور را می توان نام برد مانند ماهی کپور معمولی ، کپور نقره ای ، آمور و ماهی بیگ هد یا
8 نکته بسیار مهم که در مورد شرایط پرورش ماهی گرمابی

از جمله ماهیان گروه گرمابی که در ایران پرورش داده می شود انواع ماهی کپور را می توان نام برد مانند ماهی کپور معمولی ، کپور نقره ای ، آمور و ماهی بیگ هد یا سرگنده. در مطلب گذشته اطلاعاتی در مورد بهترین غذا برای ماهی قزل آلا برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن! برای شما نگاشتیم . در ادامه با نکات مهم در مورد شرایط پرورش ماهی گرمابی بیشتر آشنا می شوید.

مقدمه:

ماهیان گرمابی در مناطق نیمه گرم و گرمسیر می توانند زندگی و رشد کنند. در حقیقت، ماهیان گرمابی برای رشد و تولید مثل به آبهای گرم نیاز دارند و با توجه به گونه های (مختلف) آنها ، تکثیر و رشد آنها در دماهای مختلفی صورت می گیرد.

فیلم صفر تا صد پرورش ماهی گرمابی :

 

پست مشابه : 8 نکته بسیار مهم که در مورد شرایط پرورش ماهی تیلاپیا باید بدانید!

چگونگی احداث استخرهای پرورشی ماهیان گرمابی:

مهمترین اقدامات پس ازفراهم شدن مکان مورد نظر جهت احداث کارگاه ، عبارتند از :
الف) مشخص ساختن نوع سیستم پرورشی از لحاظ تراکم(متراکم،نیمه متراکم،فوق تراکم)
ب) مشخص کردن ظرفیت کارگاه براساس مقدار آب ورودی ونوع سیستم پرورشی.
ج) طراحی وبرنامه ریزی کارگاه پرورشی وتاسیسات جنبی آن با توجه به موارد یاد شده وسرمایه.
استخرهای پرورشی ماهیان گرم آبی معمولا مستطیلی شکل هستند و مساحتی برابر نیم تا پنج هکتار را دربر می گیرند، اما مناسب ترین اندازه برای ساخت این نوع استخر ها، استخرهای یک هکتاری است . کنترل این گونه از استخر ها راحت تر است و عملیات غذا دهی، کود دهی،سم پاشی،صید،نمونه برداری،کنترل رشد ماهیها در آن ساده تر صورت می گیرد. عمق این استخرها در شرایط گرم و معتدل 5/1 تا 2 متر در نظر گرفته می شود و دارای شیب طولی1:200هستند، ضمن اینکه یک شیب عرضی از دیوار تا وسط استخر نیز دارند. دیواره استخرها مقطعی ذوذنقه ای شکل دارد و از آن جا که فشار آب را تحمل میکند، ساخت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

ماهی

توی این پک فوق العاده، روش پرورش ماهی قزل آلا رو به صورت اصولی یاد بگیر. پرورش ماهی قزل آلا اصول خاص خودشو داره اما با کمک این پک می تونی به درآمد فوق العاده بالا و بازدهی بی نظیر برسی. فقط 5 روز از وقتتو می گیره!

 

8 نکته مهم در مورد شرایط پرورش ماهی گرمابی :

ماهی-گرمابی

این پست را حتما بخوانید : آموزش نکات مهم پیرامون پرورش ماهی در حوضچه (گام به گام)

اگر اشکال و یا سوالی در خصوص پرورش ماهی دارید در بخش نظرات آنرا ثبت نمایید تا به آن پاسخ دهیم.

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403، ساعت 13:11