بهترین نژاد مرغ تخمگذار بومی برای گرفتن حداکثر بهره وری کدام است؟

در این پست و در ادامه آموزش پرورش مرغ، می خواهیم بهترین نژاد مرغ تخم گذار ایرانی را به شما معرفی نماییم و خصوصیات این نژاد را بطور کامل برای شما بیان نماییم.
بهترین نژاد مرغ تخمگذار بومی برای گرفتن حداکثر بهره وری کدام است؟

در این پست و در ادامه آموزش پرورش مرغ، می خواهیم بهترین نژاد مرغ تخم گذار ایرانی را به شما معرفی نماییم و خصوصیات این نژاد را بطور کامل برای شما بیان نماییم. پس تا انتها این پست ما را همراهی کنید.

کلیپ آموزشی پرورش مرغ بومی تخمگذار:

 

لینک دانلود این ویدئو

بطور کلی مرغ های تخم گذار سه دسته هستند : مرغ تخم گذار بومی، مرغ تخم گذار صنعتی و مرغ تخم گذار رنگی

 

مرغ گوشتی و تخم گذار

توی این پک فوق العاده، روش پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار رو به صورت اصولی یاد بگیر. پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار اصول خاص خودشو داره اما با کمک این پک می تونی به درآمد فوق العاده بالا و بازدهی بی نظیر برسی. فقط 5 روز از وقتتو می گیره!

 

مرغ بومی

این مرغ ها جزء مرغهای اصیل و سازگار با شرایط آب و هوایی ایران محسوب شده و در روستاهای ایران نگهداری میشده و با تحقیقات بعمل آمده تنها مرکز تکثیر و ترویج این مرغها مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی ساری در استان مازندران میباشد که به آن مرغ جهادی و مرغ بومی اصلاح نژاد شده نیز میگویند.البته متاسفانه در سایر استانها آنچه بعنوان مرغ جهادی نامیده میشود از این دسته نیست و جزو مرغ های دورگ محسوب میشوند.

 به علت بی ارزش بودن مرغ بعد از تمام شدن دوره تولید ، مرغها را به قیمتی خیلی کم (حدود 5 هزار تومان) میتوان فروخت در صورتیکه قیمت تمام شده آن برای تولید کننده حدود ۱۵هزار تومان میباشد.

مرغ رنگی

این نژاد از مرغها جزء مرغهای بومی اصلاح شده و محلی کشورهای دیگر بوده و بسیار پرتولید بوده و بهترین گزینه جهت پرورش می باشند.

پست مرتبط : 40 عکس بسیار زیبا و جدید از انواع خروس لاری اصیل جنگی

معرفی بهترین نژاد مرغ تخم گذار:

مرغ سیاه مرندی به عنوان بهترین نژاد مرغ تخم گذار در ایران شناخته شده است. این مرغ تخم گذار، بومی شهر مرند از استان آذربایجان شرقی می باشد. این مرغ چندین ویژگی منحصربفرد دارد و فقط خاصیت تخم گذار بودن آن نیست که آنرا متمایز از بقیه مرغ ها کرده است. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های مرغ مرندی اشاره می کنیم:

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

مشخصات ظاهری مرغ مرندی :

اصولاً نژاد مرغ و خروس مرندی از لحاظ ظاهری دارای جثه ای جمع و جور، دارای پر در نواحی ساق پا و پاهای خود می باشد و به هیچ عنوان این مرغ دارای کاکل در سرش نمی باشد.

خواص تخم مرغ مرندی:

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تخم مرغ نژاد مرندی به علت رنگ سیاه این نژاد، از بروز سرطان و آلزایمر و همچنین از کم شدن قدرت بینایی جلوگیری بعمل می آورد.

این پست برای علاقه مندان به پرورش مرغ می باشد : 30 عکس بسیار زیبا و جدید از انواع نژاد های مرغ های موجود در ایران

خواص گوشت مرغ مرندی:

گوشت این مرغ خواص بیشماری دارد مثلاً نشاط آور است و از بروز افسردگی جلوگیری می کند و به علت کم چرب بودن برای افرادی که تحت رژیم هستند مناسب می باشد. همچنین گوشت مرغ مرندی کلسترول پایینی دارد و از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری بعمل می آورد. ضمناً در درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر نیز توصیه می شود.

کاربران گرامی از همراهی شما سپاسگذاریم، لطفاً نظرات خود را در مورد این برنامه با ما در میان بگذارید.

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
جمعه 8 تیر 1403، ساعت 01:14