ثبت نام استخدام خلبانی

در وب‌سایت هیوا  (یک‌شنبه 17 اردیبهشت 1402)
ثبت نام خلبانی ارتش ۱۴۰۲ به دو صورت استخدام خلبانی با شرکت در استخدام نیروی هوایی ارتش و شرکت در آزمون استخدامی افسری ارتش امکان پذیر خواهد بود. داوطلبان استخدام خلبانی 1402 می بایست با مراجعه به سایت گزینش ارتش از بازه زمانی ثبت نام اطلاع یابند.



برای استخدام در ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان خلبان، داوطلبان واجد شرایط باید در زمان مقرر نسبت به ارائه مدارک لازم و تکمیل فرم های ثبت نام اقدام نمایند. اطلاع رسانی درباره زمان و جزئیات ثبت نام خلبانی ارتش در سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی aja.ir انجام می شود.

داوطلبان ثبت نام خلبانی ارتش باید از زمان و نحوه ثبت نام اطلاع داشته تا بتوانند در موعد مقرر و به درستی ثبت نام خود را انجام دهند. بنابراین در مقاله پیش رو درباره زمان ثبت نام خلبانی ارتش ، شرایط ثبت نام خلبانی ارتش 1402 ، نحوه ثبت نام خلبانی ارتش ۱۴۰۲ و نحوه گزینش آجا خلبانی به طور کامل توضیح داده شده است.


استخدام خلبانی ۱۴۰۲

رشته خلبانی یکی از رشته های پرطرفدار برای تحصیل و استخدام بوده که سالانه داوطلبان زیادی برای تحصیل در رشته خلبانی و یا اشتغال در این رشته تقاضای خود را ثبت می نمایند. رشته خلبانی به دو صورت اشتغال در بخش خلبانی هواپیماهای مسافربری و هواپیماهای نظامی برای متقاضیان و علاقمندان وجود دارد. 

 

 

متقاضیان اشتغال و استخدام خلبانی ۱۴۰۲ نیازمند شرکت در دوره های مربوطه و داشتن گواهینامه خلبانی و مجوز پرواز می باشند. دوره های آموزشی بسته به شرکت هواپیمایی مورد تقاضای استخدام خلبانی متفاوت است. معمولا داوطلبان متقاضی استخدام در شرکت های هواپیمایی خصوصی نیازمند شرکت در حداقل 3 دوره آموزشی تخصصی خلبانی می باشند. 

 

هزینه ثبت نام در این دوره ها وابسته به نظر شرکت های هواپیمایی خصوصی بوده و هزینه شرکت در دوره های استخدام خلبانی هر شرکت با دیگری متفاوت است. داوطلبان می بایست برای اطلاع از هزینه و مبلغ تصویب شده هر دوره آموزشی به سایت شرکت مورد نظر خود مراجعه نمایند. 



استخدام خلبانی ارتش 1402

داوطلبان ثبت نام استخدام خلبانی در صورتی که به خلبانی هواپیماهای نظامی علاقمند می باشند، می توانند برای استخدام خلبانی ارتش به دو صورت اقدام نمایند. استخدام خلبانی به دو صورت شرکت در آزمون استخدامی افسری و شرکت در استخدام نیروی هوایی ارتش برای داوطلبان امکان پذیر می باشد. 

 

 

به طور کلی، داوطلبان متقاضی استخدام خلبانی ارتش می بایست به صورت اینترنتی به سایت ارتش مراجعه نموده و با توجه به اطلاعیه مبنی بر ثبت نام آزمون استخدامی افسری ارتش و مطالعه مدارک و شرایط اعلام شده در اطلاعیه، ثبت نام خود را به صورت اینترنتی در سایت ذکر شده تکمیل نمایند. 

 

داوطلبان متقاضی استخدام خلبانی ارتش برای تکمیل ثبت نام خود می بایست از شرایط، مدارک، نحوه ثبت نام و تمامی نکات مهم مرتبط با استخدام خلبانی در ارتش جمهوری اسلامی اطلاع داشته، سپس برای قطعی نمودن ثبت نام خود به صورت حضوری به دفاتر گزینش مراجعه نمایند. بدیهی است که داوطلبان می بایست تمامی شروط ذکر شده در دفترچه استخدام خلبانی ارتش را داشته باشند. 



زمان ثبت نام خلبانی ارتش ۱۴۰۲

 

به طور کلی زمان ثبت نام استخدام خلبانی بسته به نیاز و تقاضای تامین کمبود نیروی خلبان ارتش بوده و معمولا زمان خاصی ندارد. بدین صورت داوطلبان می بایست در صورت علاقمندی به استخدام خلبانی ارتش، سایت این سازمان را مرتبا بررسی نمایند. 

 

زمان ثبت نام استخدام خلبانی ارتش ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده و در صورت اعلام، در این مقاله برای داوطلبان این استخدام اطبلاع رسانی خواهد شد. در صورت مشخص شدن زمان ثبت نام استخدام خلبانی ارتش سال 1402 تمامی اطلاعات مرتبط با ثبت نام و استخدام همچون مدارک، شرایط عمومی و اختصاصی، زمان برگزاری، اعلام نتایج و مصاحبه آزمون استخدامی خلبانی ارتش نیر منتشر خواهد شد. 

 

نحوه ثبت نام در آزمون استخدامی افسری برای ثبت نام استخدام خلبانی ارتش بدین صورت خواهد بود. 

 

مراجعه به سایت gozinesh.aja.ir

مطالعه راهنمای استخدامی آزمون دانشگاه افسری ارتش

آماده نمودن مدارک لازم

خرید کارت اعتباری استخدامی افسری ارتش

تکمیل فرم ثبت نام آزمون اینترنتی

دریافت کد رهگیری و شماره پرونده

 

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در نحوه ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام خلبانی ارتش ۱۴۰۲، این مقاله به روز رسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود. داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون استخدامی نیروی هوایی ارتش برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.


شرایط ثبت نام استخدام خلبانی ارتش 1402

 

شرایط استخدام خلبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به طور کلی به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم شده که در این قسمت از مقاله به بررسی شرایط پرداخته شده است.

 

شرایط عمومی ثبت نام ارتش ۱۴۰۲

 

تدین به دین اسلام

 

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران (ایرانی الاصل بودن و عدم سابقه تابعیت بیگانه)

 

اعتقاد به ولایت فقیه

 

داشتن ایمان به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن

 

داشتن آمادگی در جهت رزمنده شدن و پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه شهیدان، آمادگی خدمت در هر یک از یگان های تابعه ناجا متناسب با نیاز سازمانی

 

استخدام داوطلبان متقاضی بر مبنای رفع مشکلات اقتصادی نبوده و فرآیند جذب تنها بر اساس نیاز سازمان صورت می گیرد. 

 

توجه به شاخصه های تدین، انقلابی بودن، روحیه ایثار و فداکاری و انگیزه خدمتی بعنوان یک اصل در همه مراحل

 

سپردن تعهد خدمتی برابر مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

داشتن حداقل 16 سال و حداکثر 20 سال تمام تا تاریخ زمان ثبت نام (در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت دوره ضرورت به حداکثر سن داوطلبان اضافه می‌ شود.)

 

دارا بودن سلامت جسم و روان هنگام معاینات پزشکی

 

داوطلبانی که دارای سابقه خدمت قراردادی در نهاجا می باشند مدت سابقه خدمت به حداکثر سن اضافه می گردد در صورتی که سن داوطلب از 40 سال بیشتر نباشد.

 

نداشتن محکومیت موثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

 

عدم عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب، گروه ها و سازمان های سیاسی

 

حداقل قد 165 سانتی متر برای آقایان 

 

دید چشم برای داوطلبان خلبانی 10/10 می باشد. 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام ارتش 1402

 

علاوه بر شرایط عمومی، داوطلبان ثبت نام خلبانی ارتش ۱۴۰۲ باید شرایط اختصاصی را نیز داشته باشند. در ادامه این بخش از مقاله، شرایط اختصاصی توضیح داده شده است.

 

سپردن تعهد خدمتی برابر مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

داشتن حداقل معدل کل 15 و حداقل معدل کتبی 12

 

نکته : رشته خلبانی بالگرد و پهباد معدل کل حداقل 14 و معدل کتبی حداقل 10 می باشد.

 

نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی

 

استخدام مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارائه مستندات دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی ناجا می باشد.

 

نکات شرایط اختصاصی ثبت نام ارتش ۱۴۰۲

 

فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان، ایثارگران و نظامیان از اولویت استخدام برخوردار می‌ باشند.

 

امکان استخدام مشمولین غایب و دارندگان کارت معافیت پزشکی وجود ندارد. 

 

امکان استخدام داوطلبان مشمول دارای اضافه خدمت سنواتی وجود ندارد.

 

قبولی در آزمون علمی، معاینات پزشکی، مقاومت جسمانی و صلاحیت‌ های گزینشی

 

بسیجیان فعال، حافظان کل قرآن کریم و داوطلبان عضویابی شده از اولویت استخدام برخوردار می باشند.

 

 داوطلبانی که قبلا بصورت پیمانی در نیروهای مسلح خدمت نموده اند، امکان ثبت نام در استخدام خلبانی ارتش را نخواهند داشت.

 

دانشجویان مشغول به تحصیل در سایر دانشگاه ها درصورت داشتن شرایط و ضوابط موردنظر می توانند ثبت نام نمایند.

 

با توجه به شرایط اختصاصی، داوطلبانی که در حال تحصیل در سال آخر متوسطه می باشند .بایستی معدل کل وکتبی مدنظر را در هنگام پذیرش نهایی ارائه نمایند. در غیر اینصورت قبولی آنان کان لم یکن تلقی می گردد، بویژه داوطلبان دیپلم علوم انسانی که بایستی حداقل معدل کل و کتبی 14 را ارائه نمایند.

 

 

مراحل بعدی استخدام خلبانی آجا ۱۴۰۲، شامل مصاحبه استخدامی، بررسی مدارک، انجام معاینات پزشکی و تایید صلاحیت داوطلبان آزمون می باشد. پذیرفته شدگان اولیه آزمون باید خود را آماده مصاحبه استخدامی نموده و در صورت قبولی در مصاحبه، وارد مرحله تایید مدارک و انجام معاینات پزشکی شده تا سلامت جسمی و روحی آنها مورد تایید قرار گیرد.

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در نحوه گزینش خلبانی آجا 1402، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

مدارک ثبت نام استخدام خلبانی ارتش ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان استخدام خلبانی ارتش برای تکمیل نمودن ثبت نام خود نیاز به آماده سازی مدارک ثبت نام استخدام خلبانی ارتش 1402 دارند. مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون استخدامی افسری ارتش سالانه همراه با اطلاعیه ثبت نام در سایت گزینش آجا به آدرس gozinesh.aja.ir منتشر می شود. در این قسمت به بررسی مدارک ثبت نام آزمون استخدامی پرداخته شده است.

 

یک قطعه عکس اسکن شده 3*4

 

پرداخت هزینه ثبت نام جهت دریافت شماره سریال ثبت نام

 

اطلاعات شناسنامه ای از قبیل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، کدملی و ...

 

اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی مانند رشته تحصیلی، معدل کتبی و معدل کل دیپلم

 

 

واریز مبلغ 1/500/000 ریال (صد و پنجاه هزار تومان) به حساب جاری 5151579100005 بانک سپه (به نام تمرکز وجوه درآمد از جذب دانشجو افسری آجا) و ارائه اصل برگه واریزی در زمان ثبت نام

 

خانواده درجه یک شهدا، جانبازان، آزادگان، فرزندان کارکنان نیروهای مسلح و داوطلبان عضو بسیج فعال بایستی هنگام ثبت نام اصل و روگرفت نامه معتبر از مراجع ذیصلاح دال بر مشمولیت خود را ارائه نمایند.

 

ارائه تصاویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی، وضعیت نظام وظیفه (صرفا داوطلبان مرد)، مدرک تحصیلی و نامه مربوط به امتیازات مصوب (فرزندان" شهید ، جانباز، آزاده، نظامی"و بسیج فعال) در قالب لوح فشرده به مسئول دفاتر استخدام (هر کدام از تصاویراسکن شده با پسوند  JPG.* و حداکثر ظرفیت 200کیلو بایت).

 

داوطلبانی که هر یک از مدارک ذکر شده و سایر مدارک لازم برای ثبت نام را در موعد مقرر تحویل ندهند، قادر به تکمیل ثبت نام و استخدام به عنوان خلبان ارتش نخواهند بود. بنابراین داوطلبان می بایست نسبت به آماده سازی مدارک ثبت نامی خود در بازه زمانی مقرر برای ثبت نام اقدام نمایند. 

زمان برگزاری استخدام خلبانی ارتش 1402

داوطلبان پس از تکمیل ثبت نام استخدام خلبانی خود، می بایست از زمان برگزاری آزمون استخدامی مطلع شوند. زمان برگزاری آزمون استخدامی به طور کلی پس از پایان زمان ثبت نام آزمون استخدامی ارتش با انتشار اطلاعیه ای در سایت گزینش آجا به اطلاع داوطلبان می رسد.

 

زمان برگزاری آزمون استخدام خلبانی ارتش ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده است. در صورت انتشار زمان ثبت نام در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. 

 

 

داوطلبان می توانند برای دریافت آخرین اطلاعات منتشر شده در خصوص استخدام خلبانی ارتش در کانال استخدامی هیوا عضو شوند. همچنین در صورت اعلام تاریخ زمان برگزاری آزمون استخدامی، این مقاله بروزرسانی خواهد شد. 

اعلام نتایج استخدام خلبانی ارتش ۱۴۰۲

نتایج آزمون استخدام خلبانی ارتش به منظور اطلاع رسانی بهتر به داوطبان در خصوص مراحل جذب و استخدام رشته خلبانی، در دو مرحله اولیه و نهایی اعلام می شود. داوطلبان می بایست برای مشاهده نتایج اولیه آزمون استخدامی می بایست به سایت گزینش آجا به نشانی gozinesh.aja.ir مراجعه نموده و با توجه به اطلاعیه منتشر شده نسبت به دریافت و مشاهده نتایج اولیه خود اقدام نمایند. 

 

در حال حاضر زمان اعلام نتایج اولیه استخدام خلبانی ارتش 1402 مشخص نیست.

 

 

پس از اعلام نتایج اولیه و حضور داوطلبان در مصاحبه آزمون دانشگاه های افسری ارتش، داوطلبان منتظر اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی خود می باشند. دانشگاه افسری پس از اتمام زمان مصاحبه به بررسی نمرات مصاحبه، نمرات آزمون کتبی پرداخته و جواب نهایی آزمون دانشگاه افسری را در سایت خود منتشر می کند. 

 

تاکنون زمان اعلام نتایج نهایی استخدام خلبانی ارتش ۱۴۰۲ مشخص نشده است.

 

مصاحبه آزمون استخدامی خلبانی ارتش 1402

همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد، آزمون استخدامی خلبانی ارتش شامل یک مصاحبه حضوری پس از اعلام نتایج اولیه آزمون به منظور تکمیل مراحل فرآیند جذب و گزینش خلبانی ارتش می باشد. داوطلبانی که در مرحله اول آزمون استخدامی خود قبول شده و برای شرکت در مصاحبه استخدامی دعوت شده اند، می بایست مدارک خواسته شده را در محل مصاحبه به همراه داشته باشند. 

 

فرآیند مصاحبه آزمون افسری ارتش شامل مراحل مختلفی می باشد. این مصاحبه شامل مراحلی مانند مصاحبه عقیدتی - سیاسی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی جسمانی می باشد. داوطلبانی که در نتایج اولیه آزمون استخدامی پذیرفته شده باشند، امکان مشاهده زمان برگزاری مصاحبه حضوری این استخدام را خواهند داشت. 

 

تاکنون زمان برگزاری مصاحبه استخدام خلبانی ارتش ۱۴۰۲ مشخص نشده است.

 

 

برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام خلبانی ارتش 1402 و همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام درباره این آزمون، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار آزمون های استخدامی مطلع شوید.



سوالات متداول


1- ✔️ استخدام خلبانی به چه صورتی است؟

✔️ رشته خلبانی یکی از رشته های پرطرفدار برای تحصیل و استخدام بوده که سالانه داوطلبان زیادی برای اشتغال در این رشته تقاضای خود را ثبت می نمایند. استخدام خلبانی راه های متنوعی دارد که در متن مقاله به طور کامل ارائه شده است.



2- ✔️ نحوه ثبت نام آزمون خلبانی ارتش به چه صورتی است؟

✔️ ثبت نام خلبانی ارتش به صورت اینترنتی در سایت گزینش آجا انجام می پذیرد که در متن مقاله به طور کامل ارائه شده است.



3- ✔️ شرایط ثبت نام خلبانی ارتش چیست؟

✔️ شرایط ثبت نام خلبانی ارتش به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم شده که در متن مقاله به طور کامل ارائه شده است. 


مطالب دیگر
در ای استخدام  (4 هفته پیش)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (شنبه 8 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403)
جمعه 18 خرداد 1403، ساعت 04:47