ثبت نام دانشگاه افسری بانوان

در وب‌سایت هیوا  (شنبه 29 مهر 1402)
بانوان علاقه مند به استخدام در نیروی انتظامی می توانند از طریق ثبت نام دانشگاه افسری بانوان ۱۴۰۳ در آزمون ورودی تعیین شده شرکت نمایند. برای ثبت نام در رشته های آزمون دانشگاه افسری بانوان شرایط خاصی در نظر گرفته شده تا داوطلبان بتوانند برای تحصیل در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمان اعلام شده نام نویسی خود را انجام دهند.



با توجه به اینکه در رشته های نیروی انتظامی به وجود بانوان در این رشته ها پی برده شده است. دانشگاه افسری بانوان در سال 78 با عنوان مجتمع آموزش عالی خواهران کوثر با هدف تربیت نیروی انتظامی راه اندازی شد. این دانشگاه زیر نظر دانشگاه علوم انتظامی امین بوده و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به جذب دانشجو می نماید.

بر خلاف سال های گذشته، پذیرش در دانشگاه افسری بانوان از طریق آزمون ورودی مجزایی که از سوی نیروی انتظامی برگزار می گردد، انجام می شود. تمامی مراحل مربوط به ثبت نام دانشگاه افسری بانوان از طریق سایت نیروی انتظامی به آدرس police.ir صورت می گیرد. لذا، داوطلبان می توانند جهت ورود و تحصیل در رشته های دانشگاه افسری بانوان با داشتن شرایط ذکر شده اقدام به ثبت نام اولیه و نیز شرکت در آزمون ورودی نمایند. در چند سال اخیر داوطلبان شاهد ثبت نام دانشگاه افسری بانوان نبوده و در حال حاضر پذیرشی صورت نگرفته است. بنابراین، برای سهولت بیشتر در روند ثبت نام دانشگاه افسری بانوان ۱۴۰۳ قصد داریم به زمان، شرایط و نحوه ثبت نام در رشته های دانشگاه افسری بانوان 1403 بپردازیم.


زمان ثبت نام دانشگاه افسری بانوان ۱۴۰۳

دانشگاه افسری بانوان یا دانشگاه کوثر برای تربیت و تعلیم نیروی انتظامی بنیان گذاری شده و دارای متقاضیان بسیاری است. متاسفانه خبر بد برای این متقاضیان این است که ثبت نام آزمون ورودی دانشگاه افسری هر ساله انجام نمی شود. همان طور که مطلع هستید، پیش از ثبت نام در دانشگاه افسری بانوان 1403 کوثر شرکت در آزمون ورودی آن الزامی است. سوال اصلی این است که ثبت نام در آزمون چه زمانی انجام می شود؟ 

 

 بر خلاف دیگر دانشگاه ها، پذیرش دانشجو در رشته های دانشگاه افسری سالانه انجام نمی شود و هر زمان که احساس نیاز به استخدام نیروی جدید برای تعلیم و آموزش ایجاد شود، ثبت نام آغاز خواهد شد، اما متاسفانه این دانشگاه به مدت چند سال پذیرش نداشته است. دانشجویان این دانشگاه پس از قبولی در آزمون و مصاحبه حضوری مجاز به انتخاب رشته خواهند بود. همچنین با ثبت نام در این دانشگاه آینده شغلی خود را نیز تضمین کرده‌ اند. 

 

 

به این دلیل که ثبت نام در این دانشگاه متفاوت تر از دیگر دانشگاه ها است و از پیچیدگی های خاصی برخوردار است، در ادامه به شرایط و نحوه ثبت نام در رشته های دانشگاه افسری پرداخته شده تا داوطلبان در زمان مقرر و بدون هیچ گونه مشکلی نسبت به شرکت در آزمون ورودی نیروی انتظامی اقدام نمایند.

 

دانشگاه های افسری دارای دانشکده های نیروهای زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و سازمان های تابعه است. برای اطلاع از نحوه ثبت نام در این دانشگاه متقاضیان می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.



شرایط ثبت نام دانشگاه افسری بانوان 1403

کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزشی از برخی فیلتر و شرایط برای ورود و ثبت نام دانشجویان برخوردار هستند که با رعایت این موارد مجوز ورود داوطلبان به این دانشگاه ها صادر می شود. دانشگاه افسری بانوان نیز برای پذیرش دانشجویان جدید، شرایط دانشگاه افسری 1403 را به صورت دو دسته عمومی و اختصاصی برای پذیرش دانشجویان ارائه کرده است.

 

 

دارای سلامت جسمی و روانی

 

رعایت موازین اسلامی

 

دارای سلامت جسمانی با توجه به رشته انتخابی

 

دارای تابعیت جمهوری اسلامی

 

نداشتن سو سابقه نداشتن اعتیاد به هیچ کدام از مواد مخدر

 

عدم تعهد و حضور در هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی مخالف با جمهوری اسلامی ایران

 

 

همان طور که پیش تر اشاره شد شرایط عمومی برای کلیه داوطلبان و متقاضیان شرکت در آزمون ورودی افسری ۱۴۰۳ یکسان است. اما شرایط اختصاصی تعیین کننده نهایی پذیرش داوطلبان در رشته های دانشگاه افسری می باشد. موارد زیر را می توان از جمله شرایط اختصاصی نام برد:

 

داشتن مدرک دیپلم

 

 

برخورداری از حداقل معدل لازم برای شرکت در رشته مورد نظر از جمله شرایط اختصاصی است. به طور کلی حداقل معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی لازم برای شرکت در دوره کاردانی دانشگاه افسری بانوان 14 و دوره کارشناسی 16 می باشد.

 

عدم تعهد متقاضیان به هیچ یک از ارگان ها و سازمان های دولتی

 

رعایت شرط سنی حداقل 17 و حداکثر 23 سال برای شرکت در این دانشگاه

 

دارای حداقل قد 160 سانتی متر و تناسب میان قد و وزن

 

در نهایت با پذیرش در آزمون ورودی می بایست در مصاحبه حضوری این دانشگاه شرکت کنند که در آن سوالاتی در حوزه های سیاسی، عقیدتی پرسش خواهد شد.

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری آزمون اختصاصی از داوطلبان واجد شرایط ثبت نام برای دانشگاه های مختلف ارتش ۱۴۰۳ دانشجو می پذیرد. متقاضیان به منظور شرکت در این آزمون می بایست کلیه شرایط و ضوابط مربوطه را مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن ثبت نام خود را انجام دهند.



رشته های دانشگاه افسری بانوان ۱۴۰۳

بانوان بسیاری وجود دارد که بسته به شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده علاقه مند به تحصیل و استخدام در رشته های دانشگاه افسری بانوان می باشند. از این رو متقاضیان خانم می توانند بعد از بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز در اطلاعیه منتشر شده در زمان ثبت نام دانشگاه افسری بانوان اقدام به نام نویسی خود نمایند. پذیرش در رشته های دانشگاه افسری بانوان به تعداد نیروی مورد نیاز هر بخش از سازمان نیروی انتظامی بستگی دارد.

 

به عبارتی سازمان نیروی انتظامی در نظر دارد به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در بخش های مختلفی مانند راهنمایی و رانندگی، آگاهی، انتظامی و ... اقدام به برگزاری آزمون ورودی مجزا از کنکور سراسری از میان داوطلبان خانم رشته های علوم انسانی، تجربی و ریاضی برای مقطع کارشناسی می نماید. البته پذیرش در رشته های مقطع کارشناسی ارشد بسته به شرایط جسمانی و روحی فرد داوطلب در گرایش های متفاوتی صورت می گیرد.

 

بیشتر رشته های دانشگاه افسری بانوان کوثر مربوط به رشته های نیروی انتظامی بوده و برخی از فارغ التحصیلان رشته های این دانشگاه در بخش اطلاعات و آگاهی، کشف جرائم، راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مشغول به کار می شوند. داوطلبان خانم پذیرفته شده در دانشگاه افسری بانوان کوثر بعد از گذراندن دروس عمومی با توجه به شرایط جسمانی خود می توانند در گرایش های مختلف رشته های این دانشگاه قرار بگیرند تا پس از یادگیری آموزش های خاص مرتبط با رشته خود و فراغت از تحصیل در بخشی از سازمان که به نیروی انسانی نیاز دارد، مشغول به کار شوند.


سایت ثبت نام دانشگاه افسری بانوان 1403

قبولی در رشته های دانشگاه افسری بانوان با استخدام در بخش های مختلف نیروی انتظامی همراه است و داوطلبان پذیرفته شده می توانند پس از شرکت در دوره های آموزشی خاص مانند دفاع شخصی، آمادگی جسمانی و نیز گذراندن دروس ارائه شده در مقطع تحصیلی مورد نظر به عنوان کادر اداری، افسری و درجه داری مشغول به کار شوند.

 

از این رو متقاضیان خانم که علاقه مند به رشته های علوم انتظامی و افسری هستند می توانند شانس خود را برای پذیرش در رشته های دانشگاه افسری بانوان کوثر ۱۴۰۳ امتحان نمایند. ثبت نام دانشگاه افسری بانوان به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان می توانند جهت تکمیل فرم ثبت نام ارائه شده به آدرس سایت ثبت نام دانشگاه افسری بانوان مراجعه کنند.

 

سایت ثبت نام دانشگاه افسری بانوان با نام سایت نیروی انتظامی به آدرس police.ir در زمان مقرر در دسترس داوطلبان قرار دارد تا متقاضیان بتوانند در صورت واجد شرایط نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند. به محض اعلام زمان ثبت نام، لینک ورود به صفحه ثبت نام دانشگاه افسری بانوان کوثر بر روی سایت مذکور فعال می گردد و داوطلبان خانم می توانند از طریق وارد کردن اطلاعات موردنیاز در فرم اینترنتی مراحل مربوط به ثبت نام خود را انجام دهند.

نحوه ثبت نام دانشگاه افسری بانوان ۱۴۰۳

همان طور که پیش تر اشاره شد، ثبت نام در دانشگاه افسری بانوان یا دانشگاه افسری کوثر 1403 زمانی انجام می شود که استخدام نیروی جدید صورت گیرد. در زمان اعلام شده و در صورت داشتن شرایط ثبت نام، داوطلبان می توانند نسبت به آماده سازی مدارک لازم برای ثبت نام افسری اقدام نمایند.

 

برای ثبت نام دانشگاه افسری بانوان مدارک زیر مورد نیاز هستند:

 

اسکن کارت ملی

 

اسکن شناسنامه

 

اسکن عکس پرسنلی

 

اسکن آخرین مدرک تحصیلی

 

گواهی اشتغال به تحصیل برای متقاضیان دانشجو

 

اسکن مدارک پدر و مادر

 

اسکن گذرنامه در صورت وجود

 

جهت ثبت نام در دانشگاه افسری بانوان ۱۴۰۳ متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که در زمان شروع ثبت نام به سایت رسمی پلیس به نشانی police.ir مراجعه کنند. صفحه اصلی را به سمت پایین اسکرول کرده و بر روی گزینه "ثبت نام متقاضیان استخدام در ناجا" کلیک نمایند.

 

در مرحله بعد دکمه "ثبت نام" را انتخاب کرده و پس از مطالعه شرایط و قوانین ثبت نام، فرم مربوطه را تکمیل کنند. در نهایت نسبت به ارسال مدارک اشاره شده اقدام نموده و ثبت نام خود را نهایی کنند.

 

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام دانشگاه افسری بانوان

 

 

ثبت نام دانشگاه افسری بانوان

 

مرحله دوم: سپس متقاضیان می توانند صفحه اصلی سایت را به سمت پایین اسکرول کنند.

 

ثبت نام دانشگاه افسری بانوان ۱۴۰۳

 

مرحله سوم: بر روی دکمه "لینک خدمت" در گزینه "ثبت نام متقاضیان استخدام در ناجا" کلیک کنند.

 

ثبت نام دانشگاه افسری بانوان 1403

 

مرحله چهارم: گزینه "ثبت نام" را انتخاب کرده و نسبت به تکمیل فرم مربوطه و ارسال مدارک اقدام نمایند تا ثبت نام شما نهایی شود.

 

با ثبت نام در دانشگاه افسری بانوان ۱۴۰۳ علاوه بر تحصیل در این رشته ها، استخدام شما نیز تضمین شده است. از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه کوثر برخورداری از خوابگاه دانشجویی، دریافت حقوق و کلیه امکانات لازم در محیطی کاملا زنانه را می توان نام برد.

 

برای دانلود و اطلاع از جزئیات دفترچه ثبت نام دانشگاه افسری داوطلبان می توانند مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار گرفته است را مطالعه نمایند.

مشاوره ثبت نام دانشگاه افسری بانوان 1403

سال ها پیش داوطلبان با شرکت در کنکور سراسری در صورت مجاز به انتخاب رشته شدن، می توانستند نسبت به ثبت نام در دانشگاه های افسری ۱۴۰۳ اقدام نمایند اما امروز تحصیل در این دانشگاه ها نیازمند قبولی در آزمون ورودی نیروی انتظامی و در ادامه مصاحبه حضوری است.

 

و موارد زیر صرفا جهت ارائه بهتر مشاوره ثبت نام دانشگاه افسری بانوان بیان می شود:

 

دیگر ورود به دانشگاه افسری بانوان، گزینش فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر در رشته های مرتبط با رشته های ماموریت های پلیسی از جمله تربیت بدنی است.

 

رشته انتظامی از رشته های نیمه متمرکز به شمار می رود و سازمان سنجش معمولا چند برابر ظرفیت این دانشگاه اقدام به پذیرش داوطلب می کند، از این رو آزمون های ورودی توسط نیروی انتظامی برگزار می شوند تا قبولی در آن ها به معنای پذیرش نهایی داوطلبان و متقاضیان ثبت نام باشد.

 

داوطلبان گرامی توجه کنند که آزمون های ورودی صرفا شامل آزمون های شفاهی نبوده و آزمون های عملی آمادگی جسمانی و تست ورزش نیز برگزار خواهند شد، پس با آمادگی کامل بدنی و تمرینات منظم در آزمون شرکت کنند.

 

آزمون های روانشناسی و بهداری جهت سنجش میزان سلامت جسم و روان داوطلبان برگزار خواهد شد.

 

از جمله وظایف دانش آموختگان دانشگاه افسری بانوان می توان به گشت، تعقیب، بازجویی، دستگیری، حفاظت از اشخاص مهم، پیگیری پرونده های پلیس آگاهی و ارائه مشاوره و انجام خدمات اداری در کلانتری ها اشاره کرد.

 

منابع آزمون دانشگاه کوثر شامل ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان عربی، زبان انگلیسی، اطلاعات عمومی و هوش و استعداد تحلیلی هستند.

 

پس از قبولی در آزمون های ورودی شرکت در مصاحبه دانشگاه افسری الزامی است.

 

در مصاحبه دانشگاه افسری بانوان ۱۴۰۳ سوالاتی از حوزه عقیدتی شامل احکام نماز، روزه و غسل و... در حوزه سیاسی شامل اعضای شورای نگهبان، قوه های قضائیه، مجریه، مقننه و وظایف آنها و... پرسش خواهند شد.

 

در صورت دارا بودن امتیازاتی نظیر کارت بسیج فعال، فرزند جانباز از کار افتاده و آزاده، حافظ قرآن، قهرمانان ورزشی، مخترعان، دارندگان مدرک تافل، فارغ التحصیلان مدارس تیزهوشان و دارندگان مدرک از بنیاد ملی نخبگان، در مصاحبه حضوری آن ها را ارائه کنند.

 

از امتیازات تحصیل در دانشگاه افسری استخدام در بدو ورود، دریافت حقوق ماهانه از لحظه ورود، مشغول به کار شدن پس از اتمام تحصیل، تحصیل و خوابگاه رایگان را می توان نام برد.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا به تمامی سوالات شما درباره ثبت نام دانشگاه افسری بانوان پاسخ دهند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط باشید.

 

استخدام پلیس زن در نیروی انتظامی به دو شیوه اینترنتی و حضوری با توجه به نیاز این سازمان انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر متقاضیان می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند. 



سوالات متداول


1- ✔️زمان ثبت نام دانشگاه افسری بانوان چه تاریخی است؟

✔️زمان ثبت نام دانشگاه افسری بانوان معمولا بر حسب نیاز دانشگاه به نیروی جدید اعلام شده که تاریخ دقیق آن در این مقاله توضیح داده شده است.



2- ✔️نحوه ثبت نام دانشگاه افسری بانوان ۱۴۰۳ چگونه است؟

✔️ثبت نام دانشگاه افسری بانوان به صورت اینترنتی انجام شده که نحوه ثبت نام در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.



3- ✔️شرایط پذیرش در دانشگاه افسری بانوان چیست؟

✔️پذیرش در دانشگاه افسری بانوان شرایطی از جمله داشتن تابعیت ایرانی، عدم سوپیشینه و ... داشته که این شرایط در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


مطالب دیگر
در ای استخدام  (1 هفته پیش)
در ای استخدام  (3 هفته پیش)
در ای استخدام  (3 هفته پیش)
در ای استخدام  (3 هفته پیش)
در ای استخدام  (3 هفته پیش)
در ای استخدام  (3 هفته پیش)
جمعه 28 اردیبهشت 1403، ساعت 08:53