میزان برداشت خیار گلخانه ای در هر هکتار چقدر است؟

آنچه که در مطلب قبلی در ادامه آموزش های کاشت و پرورش خیار گفتیم این بود که بهترین کود برای خیار کدام است؟ چه مقدار از آن استفاده کنیم؟. حال می خواهیم به شما
میزان برداشت خیار گلخانه ای در هر هکتار چقدر است؟

آنچه که در مطلب قبلی در ادامه آموزش های کاشت و پرورش خیار گفتیم این بود که بهترین کود برای خیار کدام است؟ چه مقدار از آن استفاده کنیم؟. حال می خواهیم به شما علاقمندان به این حرفه بگوییم که میزان برداشت خیار گلخانه ای در هر هکتار چقدر است؟ پس با ما همراه باشید.

مقدمه:

خداوند هر میوه ای را در فصل و زمان مناسسب خودش آفریده است. خیار یکی دیگر از میوه های تابستانی است که در گرمای طاقت فرسای تابستان به خنک شدن و پایین آوردن دمای بدن کمک زیادی می کند. امروزه افراد زیادی به برای پرورش این محصول روی آورده اند که با موفیت های زیادی هم روبرو شده اند. البته نکاتی هم وجود دارد که اگر کشاورزانی که مسئول کاشت و پرورش خیار هستند، آنها را رعایت کنند می توانند بیشترین میزان خیار را از مزرعه یا گلخانه خود برداشت کنند. مانند نوع خاک زیر کشت، نحوه و زمان آبیاری و نوع و میزان کود مصرفی و … که در مطالب قبلی به بیان همه این موارد پرداختیم.

گزارش فروش 7 میلیاردی خیار گلخانه ای در ایرانشهر:

 

مطلب کاربردی: نکات بسیار مهم در مورد کاشت خیار و نگهداری آن برای کسب بهترین نتیجه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان بسیج سازندگی،‌ یوسف حمزه ای درباره مزیت های کشت گلخانه ای می گوید: “هر 1000 متر مربع گلخانه به اندازه 1 هکتار (10 هزار مترمربع) زمین کشاورزی بازدهی دارد. این کشاورز موفق می افزاید: “خیار در هر دوره 6 ماهه در هر هزار متر 20 تن محصول می دهد و 50 درصد پول حاصل از فروش آن سود خالص است. من سال گذشته 120 هزار تن خیار برداشت کردم. برای بازاریابی محصولات مشکلی ندارم و با تقاضای انباشته نیز مواجهم. از آنجایی که کشت خارج از فصل انجام می دهیم در مقاطعی از سال مثل پاییز و زمستان قیمت ها طلایی می شوند و سود خیلی خوبی بدست می آید.”

 

لذت باغبانی

توی این پک فوق العاده،لذت باغبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! لذت باغبانی رو سریع یاد بگیر گلخونه خودتو راه بنداز یا حتی پول در بیار!

 

خیار

آبیاری قطره‌ای و کشت گلخانه ای برای کشورهایی مانند ایران که با بحران آب مواجه هستند، یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است. کشت گلخانه ای با وجود مزیت های فراوانی که دارد هنوز جای خودش را در میان کشاورزان ایرانی آن طور که باید و شاید باز نکرده است. با این وجود آن دسته از کشاورزانی که با رعایت اصول علمی به کشت گلخانه ای روی آورده اند در قیاس با کشاورزان سنتی از درآمدهایی به مراتب بالاتر برخوردارند و در عین حال هزینه هایشان را بسیار کاهش داده اند. همچنین تجربه ثابت کرده که از هر هزار مترمربع گلخانه می توان معادل 10 هزار مترمربع زمین کشاورزی محصول برداشت کرد.

خیار2

یکی از پر مصرف ترین میوه ها در تابستان، خیار است اما مصرف این میوه در فصول دیگر هم طرفداران خاص خودش را دارد که کم نیستند پس به همین دلیل کاشت و پرورش این گیاه می تواند برای شما سودآور باشد چ.ن همواره مشتری برای فروش این محصول دارید. همچنین در گزارشی دیگر از خبرگزاری تسنیم آمده است که برداشت این محصول از 45 روز بعد از کاشت آغاز و تا 2ماه ونیم ادامه دارد. این فرصت مناسبی برای بازاریابی و تزریق اندک اندک محصول به بازار است. هر درختچه خیار از ابتدای برداشت تا پایان دوره حداقل 10 کیلوگرم محصول می دهد. محصول گلخانه های 100 متری بخاطر کاشت در فضای کوچک جزو بهترین و مرغوب ترین ها هستند. در یک گلخانه 100 متری می توان حداقل 300 درختچه پرورش داد. اگر یک حساب سرانگشتی کنید متوجه می شوید که در هر دوره کاشت در یک گلخانه 100 متری می شود حداقل 3 تن خیار برداشت کرد”.

مطالعه این پست مهم را از دست ندهید: 10 نکته بسیار مهم قبل از راه اندازی گلخانه خیار (حتما بخوانید!)

اطلاعات مهم در مورد کاشت خیار گلخانه ای:

خیار3

دوستان گرامی می توانند در صورت داشتن هر گونه ابهام و سؤال مرتبط با این موضوع، آنرا در بخش نظرات از ما بپرسند تا پاسخ دهیم.

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403، ساعت 13:14