پرورش زنبور عسل در منزل؟ آیا ممکن است؟ حتما این مطلب را بخوانید!

برای خیلی از دوستان ممکن است این سؤال پیش آمده باشد که آیا امکان پذیر است که حیاط منزل یا پشت بام و ... به پرورش زنبور عسل پرداخت و عسل طبیعی تولید کرد یا نه؟
پرورش زنبور عسل در منزل؟ آیا ممکن است؟ حتما این مطلب را بخوانید!

برای خیلی از دوستان ممکن است این سؤال پیش آمده باشد که آیا امکان پذیر است که حیاط منزل یا پشت بام و … به پرورش زنبور عسل پرداخت و عسل طبیعی تولید کرد یا نه؟ در این پست می خواهیم به این سؤال شما پاسخ دهیم.

مقدمه :

پرورش زنبور عسل جزء کم هزینه ترین مشاغل است و به راحتی حتی در پشت بام آپارتمان ها و منازل مسکونی نیز امکان آغاز دارد. شما از این طریق می توانید کسب درآمد کنید و عسل مورد نیاز خود و خانواده تان را تولید نمایید. در کلیپ زیر یکی از روش های تولید عسل در منزل را مشاهده می نمایید.

کندوی عسل در خانه :

پست مشابه : 10 فیلم بسیارمهم و کاربردی آموزش زنبورداری و پرورش زنبور عسل در ایران (رایگان)

نگهداری زنبور عسل در منزل

شرکت بزرگ الکترونیکی فیلیپس با هدف ارائه تجربه زنبورداری به شهرنشینان، دست به ساخت کندوی عسل مدرن زده که به راحتی می‌توان در آپارتمان آویخته و از عسل طبیعی آن استفاده کرد. این محصول که «کندوی عسل شهری» نام دارد، از یک گلدان گل تعبیه شده در فضای بیرونی کندو و ورودی زنبور در بالای آن تشکیل شده است. در بخش داخلی این دستگاه، محفظه شیشه‌ای حاوی شانه عسل برای برانگیختن زنبورها به خانه‌سازی قرار گرفته است. در قسمت زیرین این دستگاه نیز یک سیستم فعال‌کننده قرار گرفته که زنبورها را آرام کرده و به فرد اجازه می‌دهد تا بدون مزاحمت به جمع‌آوری عسل بپردازد. شیشه نارنجی رنگ محفظه شیشه‌ای دستگاه تنها به نوری که زنبورها برای زندگی خود نیاز دارند، اجازه ورود می‌دهد. به گفته «فیلیپس» با کاهش جمعیت کلونهای زنبور، تکثیر کندوهای عسل شهری می‌تواند در حفاظت از این موجودات کمک کند. این طراحی از مزیتهایی نسبت به کندوهای جدید شهری دیگر برخوردار بوده و آن بی‌نیازی از داشتن محیط باز یا حیاط است. تنها چیزی که این دستگاه احتیاج داشته، نصب آن در نزدیکی یک پنجره است.

زنبور-عسل11

طبق گفته کارشناسان امکان استقرار میلیون ها کندوی پرورش زنبور عسل و تولید عسل ارگانیک در خانه ها وجود دارد. عسل تولیدی به دلیل ارگانیک بودن قابلیت های خوبی برای صادرات هم دارد که علاوه بر ایجاد اشتغال امکان ارزآوری را نیز برای کشور فراهم می آورد.

همچنین بخوانید : معرفی تصویری مراحل تولید عسل در ایران +فیلم

سرمایه کم برای شروع این کسب و کار و احتمال ضرر خیلی کم

برای اینکه بتوانید این کسب و کار پرسود را دست وپا کنید، سرمایه بسیار کمی مورد نیاز است. هزینه یک کلونی با ظرفیت خوبی و جمعیت زنبور مناسب، با همه امکانات و وسایل 500 هزار تومان است و یک نفر با راه اندازی تنها 4 کلونی در پشت بام خانه خود تنها مبلغ 2 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد، در حالی که سالانه می تواند از آنها نزدیک به 50 کیلوگرم عسل ارگانیک برداشت کند.  پرورش زنبور و تولید عسل در همه مکان ها از جمله باغ ها، حیاط خانه ها و پشت بام امکان پذیر است و نیاز به مهاجرت و انتقال کندوها نیز وجود ندارد. در صورت حمایت مسئولین از ایجاد کسب و کارهای این چنینی و تشویق و آموزش مردم، به طور قطع بخش عمده ای از مشکل اشتغال در کشور مرتفع می شود.

امکان راه اندازی گسترده کندوی تولید عسل ارگانیک!

کارشناسان معتقدند که این امکان وجود دارد که بیش از 100 میلیون کندوی پرورش زنبور و تولید عسل ارگانیک در منازل مردم در سراسر کشور وجود دارد و کافی است ضمن آگاهی رسانی آموزش هایی در این خصوص به مردم ارائه شود. کار زنبورداری و انتقال بچه زنبورها از محلی جدا به کلونی های پرورش و تولید عسل از اوایل بهار آغاز می شود و تا پایان شهریور و اوایل مهر ماه امکان برداشت عسل در 3 یا 4 نوبت وجود دارد.

دوستان گرامی ضمن تشکر از بازدید شما، لطفاً از پست های مشابه در سایت ما دیدن کنید. همچنین دیدگاهتان را در مورد این مطلب در بخش نظرات ثبت نمایید.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
جمعه 8 تیر 1403، ساعت 01:20