بهترین روش تکثیر و پرورش فنچ نر و ماده در منزل با بیشترین سود ممکن +فیلم

در این مطلب بهترین و جدیدترین روش تکثیر و پرورش فنچ نر وماده در خانه با بالاترین درصد موفقیت و کارایی سود را به شما آموزش می دهیم.
بهترین روش تکثیر و پرورش فنچ نر و ماده در منزل با بیشترین سود ممکن +فیلم

در این مطلب بهترین و جدیدترین روش تکثیر و پرورش فنچ نر وماده در خانه با بالاترین درصد موفقیت و کارایی سود را به شما آموزش می دهیم.

فنچ ها پرندگانی بسیار زیبا هستند که می توان آن ها را در خانه نیز پرورش داد. قدرت بدنی و مقاومت این پرنده بسیار بالاست و پرورش آن مناسب افرادی است که برای اولین بار می خواهند این پرنده را پرورش دهند.
زادگاه این پرنده ها استرالیا است و از برخی کشورها مانند مصر ، پاکستان و هند به ایران نیز وارد کشور شده اند. این پرنده در طبیعت در دشت های سرسبز که دارای درختان و گیاهان باشد زندگی می کند. هر چند که به راحتی با دخالت های انسان کنار آمده و می تواند در محیط هایی که انسان در آنجا وجود دارد نیز زندگی کند.

بخش اول– فیلم

 

 

بخش دوم– نکات مهم در پرورش فنچ

به طور کلی بسته به هدف از پرورش فنچ و مکان نگه داری آن ها ، پرورش فنچ ها به دو روش اصلی زیر صورت می پذیرد :

1- پرورش فنچ به عنوان پرنده خانگی: در این روش یک جفت پرنده در یک قفس و یا حداکثر چند جفت پرنده در یک پرنده خانه در حیاط، پاسیو یا گلخانه منزل نگه داری و پرورش می یابند.

2- پرورش فنچ و تکثیر اقتصادی آن به عنوان یک شغل سودآور: در این روش به منظور تکثیر انبوه فنچ ، تعداد زیادی فنچ در قالب گله های مجزا به عنوان پرنده مولد در تعدادی پرنده خانه که در یک سالن مناسب تعبیه شده اند ، نگه داری می شوند.

که البته در هر دو روش با توجه به سایز تخم پرنده استفاده از دستگاه جوجه کشی امکان پذیر نیست.

صرف نظر از هدف و شیوه نگه داری و پرورش فنچ ، قفس یا پرنده خانه محل زندگی و زیست گاه پرنده بوده و تمام مراحل زندگی پرنده در داخل آن سپری می شود . از این رو پرورش دهنده فنچ باید با درک نیازها و اصول نگه داری صحیح این پرندگان ، قفس یا پرنده خانه مناسب را طراحی و اجرا نموده و بهترین و مناسب ترین شرایط محیطی را برای پرورش فنچ ها فراهم نماید . بر خلاف طراحی قفس بلدرچین که می توان در ساخت آن از توری های مشبک با ابعاد بزرگ تر استفاده کرد در ساخت قفس فنچ باید توری مناسب تهیه شود به طوری که پرنده یا جوجه های آن نتوانند از قفس خارج شوند.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

پرورش فنچ 1

هنگام پرورش فنچ برای احساس راحتی فنچ ها در قفس یا پرنده خانه می بایست شرایط محیط داخل آن ها طوری طراحی و ساخته شود که راحتی و آرامش پرنده تامین شود . فنچ ها برخلاف طوطی سانان نمی توانند بر روی دیواره های قفس بخزند و بازی کنند . از این رو پرواز ، تنها وسیله ورزش موثر آن ها است . بنابراین طول قفس نگه داری فنچ ها بایستی حتی الامکان زیاد باشد تا امکان پرواز مناسب را برای آن ها فراهم کند.

شکل و ابعاد قفس یا پرنده خانه باید به گونه ای باشد که تمام جاهای آن در دسترس و قابل نظافت باشد. درهای قفس باید به اندازه کافی بزرگ باشد که امکان وارد کردن دست و گرفتن پرنده ها فراهم باشد و در حدی بزرگ نباشد که باعث فرار پرنده از قفس شود . در یک قفس به هیچ وجه نباید کم تر از یک جفت پرنده نگه داری شود و نگه داری تعداد بیشتر با رعایت تراکم مناسب پرنده در واحد سطح ، امکان پذیر است و بستگی به میزان بزرگی قفس دارد. در هر صورت بهتر است در یک قفس بیش از سه جفت فنچ نگه داری نشود و برای پرورش فنچ در تعداد بیشتر ( تا حداکثر ۴۰ جفت ) باید از پرنده خانه هایی با ابعاد مناسب ( حدودا ۸ متر مربع مساحت و با ارتفاع ۲ متر ) استفاده شود . در هنگام آماده سازی قفس یا پرنده خانه برای فنچ ها سعی شود بزرگ ترین قفس ممکن تهیه و در صورت امکان پرنده خانه مناسب ساخته شود.

در ساخت قفس یا پرنده خانه رعایت موارد ذیل الزامی است:

مطلب مشابه: بهترین روش تکثیر و پرورش قناری نر و ماده با بیشترین بهره وری +فیلم

نمیتوان گفت غذا های مورد علاقه، به دلیل اینکه بنچ ها به هیچ غذایی نه نگفته و مصرف غذایی آنها بسار بالاست! از ماده سبزیجات و پوست میوه ها گرفته تا ارزن و شاه دانه و حبوبات.همگی غذای فنچ محسوب میشود.

قابل ذکره است که ارزن (ریز) غذای اصلی فنچ ها رو تشکیل میده و موارد دیگر فقط یه حالت مکمل غذایی هستش و نباید بجای غذای اصلی استفاده بشه. البته تخم مرغ هم من توصیه میکنم هر هفته یکبار بدین. طریقه مصرف تخم مرغ هم باید اول آب پز کنین بعدش زردشو رنده کنین بدین به فنچ ها برای هر یک جفت فنچ تقریبا 1/8 از زرده تخم مرغ بسه.یعنی یک نخم مرغ رو بعد از رنده کردن به 8 قسمت میکنین. مخصوصا موقع تخم گذاری تخم مرغ رو فراموش نکنین.هفته ای یک بار.

پرورش فنچ 2

فنچ ها برای لانه سازی از چوب جارو و برگ درختان استفاده می کنند. فنچ ها دوست دارند لانه هایی را به اندازه سیب یا پرتقال برای خود درست کنند. لانه ای که فنچ ها می سازند باید در کنار ظرف غذا و چوبی که فنچ بر روی آن می نشیند باشد. در طول دوران تخم گذاری فنچ ها ترجیح می دهند که بالای لانه بنشینند.
فنچ ها در هر دوره تخم گذاری بین 3 تا 12 تخم می گذارند. جوجه ها به ترتیب تخم گذاری از تخم ها خارج می شوند. فنچ ها والدین بسیار خوبی برای جوجه ها هستند. فنچ های نر و ماده به نوبت بر روی تخم ها می خوابند و به نوبت در کنار جوجه ها قرار می گیرند.

طول مدت جوجه کشی از فنچ 14 روز است که 11 روز آن مربوط به مرحله ستر و 3 روز آن مربوط به مرحله هچر است. بنابراین باید از روز 12 ام چرخاندن تخم ها را متوقف کرد. دمای مناسب برای مراحل ستر و هچر 37.5 و 37.2 درجه سانتی گراد و رطوبت مناسب نیز 58 تا 63 درصد است.
برای جوجه کشی مصنوعی از فنچ باید از دستگاه های جوجه کشی استفاده کنید. این دستگاه ها با توجه به ظرفیتشان به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. ظرفیت نوع خانگی معمولا کمتر از 150 عدد تخم و ظرفیت نوع صنعتی بیشتر از 150 عدد تخم است. شما باید با توجه به فضا و بودجه ای که در اختیار دارید دستگاه مورد نظرتان را خریداری کنید.

پرورش فنچ

فنچ ها دارای نژادهای متفاوتی هستند اما نژادهای قفسی آن ها شامل فنچ کامل سفید و فنچ گورخری یا زبرا هستند. تفاوت های ظاهری اصلی ترین نقطه تمایز این دو نژاد از همدیگر است. جنس ماده گونه زبرا به رنگ خاکستری است ولی در سفید بال ها به رنگ سفید هستند. در میان گونه های دیگر فنچ می توان به فنچ مصری یا جاوا یا نرگسی ، فنچ طوطی وار ، فنچ بنگالی ، فنچ نواری ، فنچ جاوه ، فنچ بلوطی ، فنچ چاشنی ، فنچ مونیای سرسفید ، فنچ مونیای ملوکان ، فنچ آوازه خوان ، و فنچ سرخ اشاره کرد.

بخش سوم– نکات دیگر

اگر سوالی در زمینه پرورش فنچ دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403، ساعت 04:27