6 نکته بسیار مهم روش پرورش قارچ دکمه ای بصورت اصولی و مدرن

در ادامه آموزش های کاربردی پرورش قارچ، در این مطلب، بیش از 6 نکته کاربردی درباره روش پرورش قارچ بصورت مدرن و جدید را به شما آموزش می دهیم. عمده مطلب مربوط به
6 نکته بسیار مهم روش پرورش قارچ دکمه ای بصورت اصولی و مدرن

در ادامه آموزش های کاربردی پرورش قارچ، در این مطلب، بیش از 6 نکته کاربردی درباره روش پرورش قارچ بصورت مدرن و جدید را به شما آموزش می دهیم. عمده مطلب مربوط به کمپوست می باشد چون تقریبا مهم ترین بخش از کار پرورش قارچ را به خود اختصاص می دهد.

1- فیلم آموزشی قارچ دکمه ای

 

2-نکات اولیه

پرورش قارچ دکمه ای 22

مطلب مشابه: 40 تا از بهترین تصاویر انواع قارچ پرورشی +سالن های پرورش قارچ

3- مراحل پرورش قارچ دکمه ای

اگر شما مایل به تولید قارچ دکمه ای هستید بهتر است کمپوست آماده بذر زده شده را از شرکت های معتبر خریداری کنید و لازم نیست که خود مبادرت به تولید کمپوست قارچ نمایید. بعد از خریداری کمپوست، شما باید مراحل زیر را طی کنید:

مراحل پرورش قارچ دکمه ای

پس از ورود کمپوست به سالن، باید مراحل پرورش قدم به قدم پیش رود (مطابق تصویر بالا). با ورود کمپوست به سالن ها، ۴ مرحله طی می‌شود که شامل مرحله ی ریسه دوانی در کمپوست، ریسه دوانی در خاک پوششی، هوادهی و باردهی می باشد. زمانی که کمپوست وارد سالن ها می شود باید کیسه ها را با دقت و بدون پاره شدن به روی قفسه ها انتقال داد.

 

پرورش قارچ

توی این پک فوق العاده، روش پرورش قارچ خوراکی رو به صورت اصولی یاد بگیر. پرورش قارچ خوراکی اصول خاص خودشو داره اما با کمک این پک می تونی به درآمد فوق العاده بالا و بازدهی بی نظیر برسی. فقط 5 روز از وقتتو می گیره!

 

پس از باز کردن درب بلوک های کمپوست باید شرایط محیطی لازم برای رشد بذرها را فراهم نمود تا بذرها شروع به فعالیت کنند و به اصطلاح کمپوست سفید کند.

مرحله 1 پرورش قارچ

پس از سفید شدن کمپوست، ادامه‌ی رشد رویشی میسلیوم ها باید در خاک‌پوششی صورت گیرد، بنابراین باید خاک پوششی به بستر اضافه گردد. افزودن خاک پوششی به چند دلیل مهم صورت می گیرد:

مرحله 2 پرورش قارچ مرحله 3 پرورش قارچ

پس از سفید شدن میسیلیوم ها در خاک پوششی، باید از رشد رویشی میسلیوم جلوگیری کنیم و آن را وادار کنیم تا وارد فاز زایشی شود؛ به همین دلیل هوادهی می‌کنیم یعنی دما و co2 را کاهش داده و شرایط محیطی ویژه‌ای برای میسلیوم ها فراهم می‌کنیم تا وارد فاز زایشی و تولید اندام بارده قارچ شوند. در فاز زایشی اندام‌های باردهی قارچ در شرایط شوک دهی تشکیل می‌شود و رشد می‌کند و حفظ شرایط رشد میسلیوم و اندام‌های باردهی، مهم‌ترین کاری است که باید انجام شود.

مرحله 4 پرورش قارچ

پس از ۷ روز بعد از شوک دهی قارچ وارد مراحل ته سنجاقی و رشد و نمو اندام باردهی قارچ می‌شود. با تشکیل اندام بارده، باید شرایط را برای رشد و نمو آن فراهم کنیم تا تبدیل به قارچ شوند.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

دما، رطوبت و غلظت Co2 از مهم‌ترین فاکتورهای محیطی برای تشکیل اندام بارده قارچ هستند. بهترین دما برای تشکیل اندام بارده قارچ ۲۰ درجه سانتی گراد در کمپوست و دمای ۱۸ درجه سانتی گراد برای هوا می‌باشد. غلظت Co2 ناشی از میزان تولید Co2 از میسلیوم ها و میزان Co2 موجود در هوای تازه می‌باشد. غلظت کل Co2 برای تشکیل اندام بارده بین ۲۰۰۰-۶۰۰۰ ppm باشد.

مرحله 5 پرورش قارچ

برداشت قارچ ها در مرحله اول را فلش اول می گویند. پس از برداشت اول با تمیز کردن سطح بستر از قارچ های باقیمانده و آبیاری مجدد، پین های فلش دوم شروع به رشد کرده و در نهایت برداشت دوم و سوم نیز خواهیم داشت که به آن ها فلش دوم و فلش سوم گفته می شود. (منبع این بخش: قارچ دیتا)

هرگونه سوالی در زمینه پرورش قارچ دکمه ای دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

 

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
شنبه 19 خرداد 1403، ساعت 03:26