انواع سبزیجات گلخانه ای پرسود و آسان برای پرورش دادن کدامند؟

در ادامه آموزش های پرورش گیاهان گلخانه ای که در مطالب گذشته در خدمت شما بودیم ، مثل بهترین و جدیدترین روش کشت و پرورش توت فرنگی در خانه و گلخانه (تصویری) و
انواع سبزیجات گلخانه ای پرسود و آسان برای پرورش دادن کدامند؟

در ادامه آموزش های پرورش گیاهان گلخانه ای که در مطالب گذشته در خدمت شما بودیم ، مثل بهترین و جدیدترین روش کشت و پرورش توت فرنگی در خانه و گلخانه (تصویری) و همچنین 10 نکته بسیار مهم قبل از راه اندازی گلخانه خیار (حتما بخوانید!) و … در این قسمت تصمیم داریم انواع سبزیجات گلخانه ای که برای پرورش دادن پرسود و آسان هستند را به شما علاقمندان معرفی نماییم.

مقدمه:

سالهاست با توجه به بحران کمبود آب و دلایل دیگری مثل عدم تأمین نیاز بشر به روش کاشت سنتی ، زمانبر بودن و هزینه های بیشتر کاشت سنتی و … افراد زیادی به کاشت و پرورش گیاهان به روش گلخانه ای روی آورده اند که اخیراً این روند رشد صعودی داشته است و خیلی به صرفه تر ، آسانتر و سودآورتر می باشد. در ادامه با برخی از بهترین گیاهان برای پرورش در گلخانه آشنا می شوید.

نمونه ای از کاشت موفق سبزیجات گلخانه ای

 

نمونه ای از کاشت نشایی سبزیجات بطور موفق

 

مطلب مشابه : پرسودترین پرورش های گلخانه ای در ایران کدامند؟ کدام یک راحت تر است؟

بهترین و سودآورترین سبزیجات برای پرورش در گلخانه:

ریحان در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب ها برای کاشت است بخصوص اگر در ابتدای کار هستید. ریحان و تربچه نیاز به نگهداری و مراقبت و همچنین کارگر زیادی ندارد. بازار آن هم در حال حاضر چون همه جا نیاز است مناسب می باشد.

 

لذت باغبانی

توی این پک فوق العاده،لذت باغبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! لذت باغبانی رو سریع یاد بگیر گلخونه خودتو راه بنداز یا حتی پول در بیار!

 

در پرورش زعفران گلخانه ای بدلیل استفاده از پیاز درشت و مرغوب و  بدون بیماری و نگهداری در بهترین شرایط دمایی و … بازدهی محصول نسبت به روش وشرایط کشت سنتی بسیار بالاتر بوده و بطوری کهبرداشت محصول کلاله خشک شده به روش سنتی در هر هکتار سطح کشت به صورت میانگین به 7 کیلو می رسد ولی این مقدار در روش کشت گلخانه ای زعفران در هر 1 هکتار سطح کل طبق های گلخانه ای به 100 کیلو می رسد.

شما باید با گیاهی که متعلق به خانواده سالاد است شروع کنید. تقریبا همه سبزی های برگ دار به یک شیوه رشد می کنند. قبل از شروع کار باید در مورد رشد سبزی های برگ دار اطلاعات داشته باشید. این سبزی ها می توانند یک منبع بزرگ درامد برای شما باشند، شما می توانید محصولات خود را به فروشگاه های مواد غذایی عرضه کنید. گیاهانی مثل گشنیز، ریحان ، شاهی و غیره بسیار مناسب برای رشد در گلخانه هستند. این گیاهان رشد سریعی دارند و شما می توانید از این سبزیجات تازه در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

سبزیجات

اسفناج و انواع فلفل در حال حاضر جزو پرطرفدارترین و پرسودترین سبزیجات در کل ایران هستند و بازار فروش خوبی دارند. حتما قبل از شروع به کاشت آنها مطالعات لازم را انجام دهید.

امروزه گرایش به کاشت و پرورش خیار گلخانه ای بطور گسترده ای در اکثر مناطق  بالا رفته است. خیار هم به عنوان میوه و هم در سالاد استفاده می شود. خیار طعم فوق العاده ساده ای دارد اما رشد آن ساده نیست. شما بعد از برداشت باید خیارها را به صورت بسته های کوچک بسته بندی کنید تا طراوت آن ها حفظ شود.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

خیار1

همچنین بخوانید : چگونه گوجه فرنگی گلخانه ای را در منزل خود به راحتی پرورش دهیم؟

ارزش غذایی بالا ، طعم و مزه مطلوب و سرعت و سهولت آشپزی با قارچ دلیل افزیش استقبال مردم از آن می‌باشد. در پرورش فارچ گلخانه ای باید به مواردی از جمله : ضد عفونی سالن کشت , کف سالن , دیوار سالن قارچ , سقف سالن پرورش قارچ , تهویه و کولر سالن و … دقت کافی شود.

قارچ

نکات مهم در کاشت هر نوع سبزیجات گلخانه ای

چنانچه شما گیاهان دیگری را می شناسید که برای پرورش در گلخانه سودآور و آسان هستند در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا به لیست بالا اضافه نماییم.

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
چهارشنبه 23 خرداد 1403، ساعت 17:30