بهترین روش تکثیر و پرورش قناری نر و ماده با بیشترین بهره وری +فیلم

در این مطلب بهترین روش تکثیر و پرورش قناری نر و ماده با بیشترین بهره وری ممکن را به شما آموزش می دهیم. پرورش این پرنده زیبا مستلزم توجه و دقت زیادی می باشد.
بهترین روش تکثیر و پرورش قناری نر و ماده با بیشترین بهره وری +فیلم

در این مطلب بهترین روش تکثیر و پرورش قناری نر و ماده با بیشترین بهره وری ممکن را به شما آموزش می دهیم. پرورش این پرنده زیبا مستلزم توجه و دقت زیادی می باشد.

بخش اول– آماده سازی برای جفت گیری

پرورش قناری در منزل

علاوه بر لوازم اولیه ای که برای قناری های خود تهیه کرده اید (مثل قفس و دانه و …) به یک قفس بزرگ برای جفت قناری نیاز دارید تا به راحتی در آن جفت گیری کنند. باید یک لانه کوچک برای ماده آماده کنید تا در آن تخم بگذارد و راحت روی آنها بخوابد. حتی می توانید چوب و شاخ و برگ در قفس بریزید تا قناری نر شروع به ساختن لانه برای ماده کند. سعی کنید قفس را در معرض یک پرتو نور مستقیم خورشید قرار دهید.

پرورش قناری در منزل 2

قناری نر همیشه تمایل به جنگیدن دارد واگر قبل از اینکه قناری ها برای جفت گیری آماده باشند، آنها را در یک قفس قرار دهید، ممکن است قناری نر، ماده را بکشد.

جفت گیری معمولا در فصل بهار اتفاق می افتد. بهترین حالت این است که دمای اتاق را روی 21 درجه تنظیم کنید و قفس را در جایی قرار دهید که بیش از 12 ساعت نور مستقیم خورشید به آن بتابد. اما نشانه ها برای آمادگی برای جفت گیری:

پرورش قناری در منزل 3

با این کار آنها بهم عادت می کنند و رفتار آنها به شما می گوید که چه زمانی آماده جفت گیری هستند.

پرورش قناری در منزل 4

اگر ماده شروع به ساختن و تکمیل لانه کرد، به این معنی است که به نر عادت کرده و 100 درصد آماده است.

هنوز آنها را در یک قفس جداگانه نگه دارید. سه چهار روز قبل از اینکه آنها را در یک قفس قرار دهید شروع به دادن غذاهای مقوی مثل دانه های غنی شده، غذای نرم و کلسیم دار کنید تا تخم های سالمی بگذارند.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

دان اصلی قناری تخم کتان و ارزن است و نسبت بین انها 4 به3 میباشد یعنی به ازای هر4 کیلو گرم تخم کتان 3 کیلو گرم ارزن کافی می باشدارزن از گروه غلات است که کربوهیدرات زیاد و چربی کمی دارد تخم کتان از گروه دانه های روغنی است که چربی زیاد و کربوهیدرات کم دارند . تخم کتان که به دانه قناری مشهور است طبیعتی گرم دارد و حاوی انواع ویتامین و ترکیبات کربو هیدرات و املاح معدنی می باشد. این کار را چند روز قبل از گذاشتن داخل یک قفس، تا زمانی که جوجه ها 3 هفته بزرگ شوند ادامه دهید.

بخش دوم– جفت گیری و بعد از آن

پرورش قناری در منزل 5

زمانی که نر و ماده کاملا آماده جفت گیری بودند، آنها را داخل یک قفس قرار دهید. احتمالا با بوسیدن همدیگر شروع می کنند و خواهید دید که کم کم شاخ و برگ ها و … که برای آشیانه سازی داخل قفس قرار داده اید را شروع به گذاشتن داخل لانه آماده میکنند. بوسیدن ممکن است بلافاصله بعد از قرار دادن قناری ها داخل قفس شروع شود یا اینکه چند روزی طول بکشد.

پرورش قناری در منزل 6

معمولا در قناری نر، رفتار جفت گیری شامل چرخیدن دور ماده و دوست داشتن ماده می شود. سپس قناری ماده خم می شود و نر روی او قرار می گیرد و چندین بار این کار را می کند.

پرورش قناری در منزل 7

قناری ماده ممکن است در هرجای قفس، بین 2 تا 6 تخم بگذارد. پرنده ماده هر روز یک تخم می گذاردو معمولا هم صبح این کار را می کند. این کار ممکن است تا 14 روز طول بکشد. در این 14 روز باید بگذارید کار خودشان را بکنند زیرا به هیچ کمکی برای تخم گذاشتن نیاز ندارند. سپس خود ماده روی آنها می خوابد و بعد از چند روز جوجه ها بیرون می آیند.

معمولا 3 هفته طول می کشد تا جوجه ها خودشان بتوانند غذا بخورند و در این مدت بگذارید نزد نر و ماده بمانند. در روزهای اول، ماده تمام وقت با جوجه ها می ماند و نر برای آنها غذا می برد. بعد از 3 هفته آنها کم کم برای پرواز بال در می آورند و می توانید آنها را در یک قفس جداگانه قرار دهید.

بخش سوم– نکات مهم دیگر

بخش چهارم– بازار فروش قناری

قناری های ایرانی در بزرگ ترین فروشگاه های واقعی و مجازی در عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی به فروش می رسد. برای نمونه وب سایت “حراج” که بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی عربستان سعودی به شمار می رود و یکی از بزرگ ترین فروشگاه های مجازی در جهان عرب به شمار می رود، قناری ایرانی را نیز به عنوان یکی از کالاهای خود قرار داده و میان مشتریانش خرید و فروش می شود.

تصاویر موجود در این مطلب نیز گویای این مسأله است و مربوط به یکی از صفحات این فروشگاه اینترنتی است. در پایان لازم به ذکر است که قناری تنها پرنده ایرانی نیست که در جهان عرب خرید و فروش می شود و مورد توجه اعراب است بلکه عقاب، شاهین و دیگر پرنده های ایرانی نیز مشتریانی در جهان عرب دارد.

باز هم هرگونه سوالی در زمینه پرورش قناری دارید در بخش نظرات مطرح کنید.

 

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
دوشنبه 7 خرداد 1403، ساعت 05:33